Code | ZP-EAS |
---|---|
Organizational unit | The Maria Grzegorzewska University |
Field of studies | Special Education |
Form of studies | Niestacjonarne |
Level of education | After diploma |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 28 |
Admission limit | 35 |
Duration | 1,5 roku |
Required documents | |
  Ask about this programme |
- Phase 1 (07.05.2020 14:00 – 21.01.2021 11:00)
Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej
Cel kształcenia
przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
Kwalifikacje
Szczegółowe kwalifikacje zostaną uzupełniona po zakończeniu prac nad Rozporządzeniem w zakresie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Absolwent studiów podyplomowych Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie z niepełnosprawnością i wymagającego pomocy.
Absolwent posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych i społecznych. Posiada wiedzę o możliwościach edukacyjnych, metodach oddziaływania rewalidacyjnego, rehabilitacyjnego i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z osobami ze spektrum autyzmu, w szczególności: rozpoznawania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy.
Absolwent jest przygotowany do współorganizacji kształcenia tej grupy osób. Posiada umiejętności organizowania i koordynowania kształcenia ucznia ze spektrum autyzmu w różnych typach placówek, koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych.
Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy i terapii z osobami ze spektrum autyzmu w różnych formach kształcenia.
Absolwent studiów, jako pedagog specjalny w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu będzie organizował i koordynował proces kształcenia specjalnego ucznia ze spektrum autyzmu w placówce ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej.
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2021 r., rekrutację rozpoczniemy, gdy zostanie podpisane rozporządzenie o kwalifikacjach.
Wysokość czesnego - 2 000,00 zł za semestr
Kierownik Studiów: dr Iwona Konieczna e-mail: ikonieczna@aps.edu.pl
Wymagania wstępne
studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych na kierunku pedagogika specjalna. (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich) posiadających przygotowanie pedagogiczne.
Oczekiwane kompetencje kandydata
Kandydat posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych.
PLAN STUDIÓW:
Kod i nazwa przedmiotu |
Forma zaliczenia |
I semestr |
II semestr |
III semestr |
||||||||
wyk. |
ćw. |
lab./war. |
wyk. |
ćw. |
lab./war. |
wyk. |
ćw. |
lab./war. |
||||
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
||||||||||||
E. 1A. Przygotowanie merytoryczne |
||||||||||||
Podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
EGZ |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Psychologiczne podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
EGZ |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Medyczne podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
EGZ |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Prawne podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
EGZ |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Warsztaty rozwijające kompetencje społeczne |
ZAL - OCENA |
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Metody terapii niedyrektywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL - OCENA |
10 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Metody terapii dyrektywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL - OCENA |
10 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Metody wspomagające terapię i edukacje osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL - OCENA |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
||
Psychospołeczna sytuacja dorosłych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ich rodzin |
ZAL - OCENA |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
||
Komunikacja alternatywna i wspomagająca osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL - OCENA |
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
||
Wybrane metody i techniki terapii zachowań trudnych |
ZAL - OCENA |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
||
Trening Umiejętności Społecznych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL - OCENA |
|
|
|
10 |
25 |
|
|
|
|
||
Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
EGZ |
|
|
|
10 |
15 |
|
|
|
|
||
Współpraca z rodziną uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
||
Razem |
|
60 |
40 |
|
20 |
120 |
|
|
|
|
||
100 |
140 |
|
||||||||||
240 |
||||||||||||
E.2A. Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne |
||||||||||||
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci, młodzieży i programów terapeutycznych dla dorosłych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|||
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
||
Metodyka kształcenia i wychowania dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu -1 |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu -2 (uczeń ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym) |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka zajęć rewalidacyjnych z uczniem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu -1 |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
||
Metodyka zajęć rewalidacyjnych z uczniem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu -2 (uczeń ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym) |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka wspieranie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w dorosłym życiu |
ZAL-OCENA |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
||
Razem |
|
|
|
|
|
|
|
|
150 |
|
||
|
|
150 |
||||||||||
150 |
||||||||||||
E.3A. Praktyki zawodowe (120h; 6ECTS) |
||||||||||||
Praktyka asystencko-pedagogiczna |
ZAL |
|
|
40 |
|
|
|
|
|
|
||
Praktyka asystencko-pedagogiczna |
ZAL |
|
|
|
|
|
40 |
|
|
|
||
Praktyka pedagogiczna |
ZAL |
|
|
|
|
|
|
|
|
40 |
||
Razem |
|
|
|
40 |
|
|
40 |
|
|
40 |
||
40 |
40 |
40 |
Wymagane dokumenty (przyjmujemy tylko kompletne dokumenty):
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kopia dyplomu/ów (i oryginał/y do wglądu) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich i potwierdzenie uzyskania przygotowania pedagogicznego, nauczycielskiego, jeżeli dyplom tego nie wskazuje,
- 1 zdjęcie.
Zasady naboru na studia podyplomowe:
· Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów (przyjmujemy tylko kompletne dokumenty).
· Decyduje kolejność składania dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studiów Podyplomowych i Kursów.
Dokumenty przesyłać pocztą na adres:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Biuro Studiów Podyplomowych i Kursów
ul. Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa
Biuro Studiów Podyplomowych i Kursów mieści się w budynku A – pokój 1211, II piętro.