Code | ZP-POP |
---|---|
Organizational unit | The Maria Grzegorzewska University |
Field of studies | Education |
Form of studies | Niestacjonarne |
Level of education | After diploma |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 25 |
Admission limit | 60 |
Duration | rok |
Required documents | |
  Ask about this programme |
- Phase 1 (07.05.2020 14:00 – 30.09.2020 23:59)
Cel kształcenia
Aktualizacja wiedzy i podniesienie kompetencji sprawnego posługiwania się przepisami prawa oświatowego
w efektywnym i skutecznym zarządzaniu szkołą (placówką) oraz poszerzenie kompetencji kierowniczych na stanowiskach w administracji rządowej i samorządowej działających w systemie oświaty w zakresie znajomości i stosowania aktualnych przepisów prawa oświatowego
Poszerzone kompetencje
Kompetencje są niezbędne do prawidłowego wdrożenia obowiązujących przepisów wprowadzających reformę systemu oświaty i pozostają istotne tak dla indywidualnego rozwoju zawodowego, jak i rozwoju szkół i placówek oświatowych.
Podstawy prawne kwalifikacji
Kwalifikacje określają przepisy rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U., poz. 1597) oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 29 grudnia 1998 r. w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur (tekst jedn.:
Dz. U. z 2014 r., poz. 973) oraz rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenia w sprawie organizacji kuratoriów oświaty oraz zasad tworzenia ich delegatur (Dz. U., poz. 473).
Absolwenci studiów będą posiadali poszerzoną wiedzę, dodatkowe umiejętności związane ze stosowaniem prawa
i kompetencje społeczne w zakresie:
• umiejętności sprawnego stosowania prawa oświatowego jako narzędzia zarządzania systemem oświaty;
• praktycznego zarządzania informacją oświatową;
• rozwiązywania problemów w oparciu o przepisy prawa oświatowego z zastosowaniem obowiązujących procedur, wykorzystaniem orzecznictwa niezbędnych do badania, planowania procesu kształcenia i wychowania, jego skuteczności i efektywności;
• podejmowania decyzji i działań przez dyrektorów oraz pracowników organów prowadzących i sprawujących
• nadzór pedagogiczny na rzecz rozwoju szkół (placówek);
• planowania rozwoju szkoły i placówki, również z wykorzystaniem programów, projektów i środków UE;
• współpracy przy organizacji procesu kształcenia i wychowania;
• współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym;
• stałego poszerzania wiedzy i doskonalenia umiejętności zawodowych i kompetencji społecznych;
• negocjacji i współdziałania w różnych sytuacjach oraz efektywnego i skutecznego rozwiązywania konfliktów;
sprawnego korzystania z nowoczesnej technologii informacyjnej.
Kierownik studiów: Dr Michał Kwiatkowski (e-mail: mkwiatkowski@aps.edu.pl)
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2020 r., osoby zainteresowane prosimy o zarejestrowanie się w IRK i złożenie kompletu dokumentów: podanie wygenerowane z IRK, kopię dyplomu (oryginał do wglądu) i 1 zdjęcie.
Wymagania wstępne
Warunkiem przyjęcia jest posiadanie dyplomu studiów zawodowych (licencjat) lub studiów magisterskich. Kandydaci powinni posiadać kwalifikacje z zakresu zarządzania w systemie oświaty (np. studia wyższe lub studia podyplomowe,
z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami
w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli);
Pierwszeństwo w przyjęciu będą mieli czynni dyrektorzy szkół i placówek oświatowych oraz pracownicy rządowej
i samorządowej administracji oświatowej
Oczekiwane kompetencje kandydata
W przypadku nauczycieli – podstawowa znajomość ustaw:
o systemie oświaty, prawo oświatowe, Karta Nauczyciela oraz praktyczne umiejętności wykorzystania informatycznych narzędzi zarządzania (komputer, podstawowe oprogramowanie Office, Internet).
W przypadku osoby niebędącej nauczycielem podstawowa znajomość ustaw o samorządzie gminnym, powiatowym
i wojewódzkim, o pracownikach samorządowych, finansach publicznych oraz praktyczne umiejętności wykorzystania informatycznych narzędzi zarządzania (komputer, podstawowe oprogramowanie Office, Internet).
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów (przyjmujemy tylko kompletne dokumenty).
Decyduje kolejność składania dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studioów Podyplomowych i Kursów.
Wymagane dokumenty:
• podanie o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK;
• kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia (oryginał dokumentu do wglądu);
• 1 podpisana, aktualna fotografia.
Inne wymagane dokumenty
Dokumenty potwierdzające kwalifikacje w zakresie zarządzania oświatą i (opcjonalnie) dokumenty potwierdzające posiadanie kompetencji dodatkowych związanych z problematyką kształcenia
Czesne: 1 700 zł za semestr
Dokumenty przesyałać pocztą na adres:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Biuro Studiów Podyplomowych i Kusów
ul. Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa
Biuro Studiów Podyplomowych i Kursów mieści się w budynku A – pokój 1211, II piętro.