Code | ZP-SUN |
---|---|
Field of studies | Special Education |
Form of studies | Niestacjonarne |
Level of education | After diploma |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 16 |
Admission limit | 25 |
Duration | 1,5 roku |
Required documents | |
  Ask about this programme |
Surdopedagogika dla nauczycieli
studia kwalifikacyjne
Cel kształcenia
Uzyskanie kwalifikacji do pracy z dziećmi i młodzieżą niesłyszącymi i słabosłyszącymi.
Podstawy prawne kwalifikacji
· ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2012 r. poz. 131).
· ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 24 sierpnia marca 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz .U. z 2017r. Nr 50, poz. 1575 z 2 póź. zmianami).
Planowany termin uruchomienia studiów: luty/marzec 2021 r., osoby zainteresowane prosimy o zarejestrowanie się w IRK i złożenie kompletu dokumentów: podanie wygenerowane z IRK, kopię dyplomu (oryginał do wglądu) i 1 zdjęcie.
Wysokość czesnego - 2 100,00 zł za semestr
· Kierownik Studiów: dr hab., prof. APS Małgorzata Kupisiewicz e-mail: mkupisiewicz@aps.edu.pl
Wymagania wstępne
studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich) posiadających przygotowanie pedagogiczne, nauczycielskie
Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów
-
Absolwent Studiów podyplomowych z zakresu Surdopedagogiki dla nauczycieli posiada kwalifikacje w zakresie surdopedagogiki dzajmowania stanowiska nauczyciela zgodnego z wcześniej zdobytymi kwalifikacjami pedagogicznymi
- wychowawcy w internacie;
- nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej;
- nauczyciela wychowania przedszkolnego;
- nauczyciela przedmiotu nauczania na poziomie szkoły podstawowej i ponad podstawowej;
- nauczyciela zawodu w:
§ Specjalnych Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych dla dzieci i młodzieży słabosłyszących;
§ Specjalnych Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych dla dzieci i młodzieży niesłyszących;
§ specjalnych przedszkolach, szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych dla dzieci i młodzieży z wadą słuchu; specjalistycznych poradniach dla dzieci z wadą słuchu (w tym PZG)
Absolwent ma opanowaną wiedzę i umiejętności w zakresie: audiologii i technicznych środków korekcyjnych (zna typy uszkodzenia słuchu, ich etiologię i powiązania z innymi chorobami i zaburzeniami; zna urządzenia diagnozujące i wspomagające słyszenie,) psychologii dziecka z wadą słuchu i umie ją zastosować w procesach edukacji, wychowania i rehabilitacji; posługiwania się alternatywnymi metodami komunikowania się z dzieckiem z wadą słuchu w tym PJM; surdologopedii; dydaktyki wczesnoszkolnej (szkoły specjalnej, dydaktyki pracy w internacie dla dzieci z uszkodzonym słuchem oraz organizacji czasu wolnego; stosowania specjalnych metod korekcyjno-kompensacyjnych przeznaczonych dla dzieci i młodzieży słabosłyszących i niesłyszących.
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów (przyjmujemy tylko kompletne dokumenty).
Decyduje kolejność składania dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studiów Podyplomowych i Kursów.
Wymagane dokumenty (przyjmujemy tylko kompletne dokumenty):
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kopia dyplomu/ów (i oryginał/y do wglądu) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich i potwierdzenie uzyskania przygotowania pedagogicznego, nauczycielskiego, jeżeli dyplom tego nie wskazuje,
- 1 zdjęcie.
Dokumenty proszę przesyłać pocztą na adres:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Biuro Studiów Podyplomowych i Kusów
ul. Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa
Biuro Studiów Podyplomowych mieści się w budynku A – pokój 1211, II piętro.
PLAN STUDIÓW:
Pełna nazwa przedmiotu |
Kod jednostki |
Łączny wymiar godzin |
wymiar godzin |
Forma zal. |
I sem. |
II sem. |
III sem. |
ECTS |
||
W |
Ćw. |
|||||||||
Aktualne problemy Surdopedagogiki |
1002 |
10 |
10 |
|
ZO |
|
|
10 |
2 |
|
Nauka o języku |
1002 |
20 |
10 |
10 |
EGZ |
20 |
|
|
3 |
|
Fonetyka i ortofonia |
1002 |
25 |
10 |
15 |
EGZ |
25 |
|
|
4 |
|
Podstawy audiologii i techniczne środki wspomagające słyszenie |
1002 |
25 |
10 |
15 |
EGZ |
25 |
|
|
5 |
|
Surdologopedia |
1002 |
25 |
10 |
15 |
EGZ |
25 |
|
|
5 |
|
Elementy integracji sensorycznej |
1002 |
10 |
|
10 |
Z |
|
10 |
|
2 |
|
Psychologiczne podstawy rozwoju dzieci niesłyszacych i słabosłyszacych |
1002 |
20 |
10 |
10 |
EGZ |
20 |
|
|
4 |
|
Polski Język Migowy |
1002 |
60 |
|
60 |
EGZ |
15 |
20 |
25 |
8 |
|
Stymulacja operacyjnego rozumowania dziecka z wadą słuchu |
1002 |
15 |
15 |
|
ZO |
|
15 |
|
3 |
|
Podstawy wczesnej rewalidacji dziecka z wadą słuchu |
1002 |
10 |
|
10 |
ZO |
|
10 |
|
2 |
|
Edukacja i rehabilitacja osób ze sprzężoną niepełnosprawnością słuchową |
1002 |
5 |
|
5 |
ZO |
|
|
5 |
2 |
|
Wsparcie rodziny dziecka z wadą słuchu |
1002 |
10 |
|
10 |
ZO |
|
|
10 |
2 |
|
Rehabilitacja i edukacja dorosłych osób z uszkodzonym narządem słuchu |
1002 |
5 |
5 |
ZAL |
5 |
1 |
||||
razem |
|
240 |
75 |
165 |
|
130 |
55 |
55 |
43 |
|
Diagnostyka w pedagogice specjalnej |
1002 |
30 |
15 |
15 |
|
|
30 |
|
4 |
|
Dydaktyka specjalna |
1002 |
30 |
15 |
15 |
|
|
|
30 |
4 |
|
Terapia w zakresie emisji głosu osób z wadą słuchu |
1002 |
10 |
|
10 |
ZO |
|
10 |
|
2 |
|
Rehabilitacja dzieci i młodzieży zaopatrzonych w systemy implantów słuchowych |
1002 |
10 |
|
10 |
ZO |
|
10 |
|
3 |
|
Surdopedagogiczna diagnoza funkcjonalna dziecka z wadą słuchu |
1002 |
10 |
|
10 |
ZO |
|
10 |
|
3 |
|
Diagnoza i terapia dzieci z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego |
1002 |
10 |
|
10 |
ZO |
|
|
10 |
2 |
|
Metodyka nauczania w edukacji przedszkolnej dziecka z wadą słuchu |
1002 |
30 |
15 |
15 |
EGZ |
|
30 |
|
6 |
|
Metodyka nauczania w edukacji wczesnoszkolnej uczniów słabosłyszących i niesłyszacych |
1002 |
30 |
15 |
15 |
EGZ |
|
30 |
|
6 |
|
Reedukacja ucznia z wadą słuchu |
1002 |
10 |
|
10 |
ZO |
|
|
10 |
3 |
|
Specyfika nauczania przedmiotowego uczniów niesłyszących i słabosłyszących w specjalnych szkołach podstawowych i ponadpodstawowych |
1002 |
20 |
10 |
10 |
EGZ |
|
|
20 |
6 |
|
Metodyka wychowania w internacie dzieci i młodzieży z wadą słuchu |
1002 |
20 |
10 |
10 |
EGZ |
|
|
20 |
3 |
|
Egzamin Dyplomowy |
1002 |
5 |
|
5 |
EGZ |
|
|
5 |
5 |
|
razem |
|
215 |
80 |
135 |
|
|
120 |
95 |
47 |
|
Praktyka asystencka |
1002 |
60 |
|
60 |
|
30 |
30 |
|
4 |
|
Praktyka zawodowa |
1002 |
120 |
|
120 |
Z |
40 |
40 |
40 |
6 |
|
razem |
|
180 |
|
180 |
|
70 |
70 |
40 |
10
|