Code | ZP-SZP |
---|---|
Organizational unit | The Maria Grzegorzewska University |
Field of studies | Education |
Form of studies | Niestacjonarne |
Level of education | After diploma |
Language(s) of instruction | Polish |
Minimum number of students | 30 |
Admission limit | 80 |
Duration | 1,5 roku |
Required documents | |
  Ask about this programme |
Studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego
Cel kształcenia:
wykształcenie kompetentnych, twórczych i zaangażowanych pedagogów/ nauczycieli, działających w szkole i jej środowisku
Kwalifikacje:
kwalifikacje wymagane od nauczycieli
Podstawy prawne kwalifikacji:
Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów:
zatrudnienie na stanowisku nauczyciela w systemie edukacji
Absolwent studiów posiada wiedzę psycho-pedagogiczną, z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki przygotowanych do kompleksowej realizacji zadań szkoły, umiejętnie komunikujących się z uczestnikami działań wychowawczych, zdolnych do doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego, o właściwie ukształtowanych postawach etycznych i prospołecznych, praktycznie przygotowanych do realizowania zadań zawodowych - znajduje swoje odzwierciedlenie w konstrukcji całego programu studiów.
Absolwent nabywa i uzupełnia kompetencje w zakresie: dydaktycznym – wyrażającym się w umiejętności optymalizacji prowadzonego procesu kształcenia; wychowawczym i społecznym – związanym z umiejętnością rozpoznawania potrzeb uczestników zajęć oraz zdolnością do współpracy w relacjach międzyludzkich; kreatywnym – wyrażającym się zdolnością do samokształcenia, innowacyjnością i niestandardowością działań w powiązaniu ze zdolnościami adaptacyjnymi, mobilnością i elastycznością; prakseologicznym – wyrażającym się skutecznością w planowaniu, realizacji, organizowaniu, kontroli i ocenie procesów edukacyjnych; komunikatywnym – wyrażającym się skutecznością zachowań werbalnych i pozawerbalnych w sytuacjach edukacyjnych oraz umiejętnością posługiwania się technologią informacyjną, w tym jej wykorzystywania w prowadzeniu zajęć.
Absolwent studiów przygotowywany jest ponadto do:
· współpracy z uczestnikami zajęć, ich środowiskiem rodzinnym oraz szerszym środowiskiem społecznym w realizacji zadań edukacyjnych;
· podejmowania zadań edukacyjnych wykraczających poza zakres prowadzonych zajęć
· samodzielnego tworzenia i weryfikowania projektów własnych działań oraz podejmowania działań upowszechniających wzory dobrej praktyki pedagogicznej;
· kierowania własnym rozwojem zawodowym i osobowym oraz podejmowania jego doskonalenia we współpracy z innymi pracownikami oświaty;
· posługiwania się przepisami prawa dotyczącego systemu oświatowego.
Planowany termin uruchomienia studiów: luty/marzec 2021 r., osoby zainteresowane prosimy o zarejestrowanie się w IRK i złożenie kompletu dokumentów: podanie wygenerowane z IRK, kopię dyplomu (oryginał do wglądu) i 1 zdjęcie.
Wymagania wstępne:
wykształcenie wyższe
Oczekiwane kompetencje kandydata:
kierunkowe zgodne z kierunkiem studiów
Wysokość czesnego: 2 200 zł za semestr
Kierownik Studiów: dr Marlena Grzelak-Klus (e-mail: lenag@aps.edu.pl)
Plan studiów:
Pełna nazwa przedmiotu |
Forma zal. |
Liczba punktów ECTS |
Forma zajęć i liczba godzin |
|||||
Sem. I |
Sem. II |
Sem. III |
||||||
wyk |
ćw. |
wyk |
ćw. |
wyk |
ćw. |
|||
Podstawy wiedzy o wychowaniu i nauczaniu w szkole |
E |
3 |
15 |
15 |
|
|
|
|
Emisja głosu z elementami kultury języka |
Z |
1 |
10 |
10 |
|
|
|
|
Organizowanie bezpiecznego środowiska edukacyjnego. |
Z |
1 |
10 |
10 |
|
|
|
|
Prawne podstawy edukacji |
Z |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka |
ZO |
2 |
6 |
9 |
|
|
|
|
Elementy psychologii rozwoju człowieka |
ZO |
2 |
15 |
|
|
|
|
|
Europejskie systemy nauczania |
ZO |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
Elementy psychologii ogólnej |
E |
2 |
7 |
8 |
|
|
|
|
Pedagogika szkolna i przedszkolna |
ZO |
2 |
|
|
10 |
10 |
|
|
Komunikacja interpersonalna w środowisku szkolnym i pozaszkolnym |
Z |
1 |
|
|
|
15 |
|
|
Zagadnienia z psychologii uczenia się |
E |
2 |
|
|
15 |
10 |
|
|
Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych |
ZO |
2 |
|
|
10 |
10 |
|
|
Dydaktyka |
E |
4 |
|
|
20 |
20 |
|
|
Kierowanie procesami społecznymi w szkole |
ZO |
1 |
|
|
10 |
|
|
|
Innowacyjne i alternatywne metody pracy szkoły |
Z |
1 |
|
|
|
10 |
|
|
Studium przypadku -seminarium-1 |
Z |
1 |
|
|
|
5 |
|
|
Studium przypadku -seminarium-2 |
Z |
5 |
|
|
|
|
|
5 |
Praca opiekuńczo-wychowawcza nauczyciela |
ZO |
2 |
|
|
|
|
|
15 |
Metody diagnozy i wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
ZO |
2 |
|
|
|
|
10 |
10 |
Praca z grupą szkolną |
Z |
1 |
|
|
|
|
|
10 |
Metodyka przedmiotowa |
ZO |
3 |
|
|
|
|
|
25 |
Etyka w pracy nauczyciela |
ZO |
1 |
|
|
|
|
|
10 |
Diagnoza, kontrola i ocenianie pracy ucznia |
ZO |
3 |
|
|
|
|
10 |
10 |
Poradnictwo edukacyjno-zawodowe |
Z |
1 |
|
|
|
|
|
10 |
Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela |
Z |
1 |
|
|
|
|
|
15 |
Wykorzystanie technik cyfrowych w pracy nauczyciela |
Z |
1 |
|
|
|
|
|
10 |
Praktyka pedagogiczna asystencka |
Z |
3 |
|
50 |
|
|
|
|
Praktyka pedagogiczno-dydaktyczna |
Z |
3 |
|
|
|
50 |
|
|
Praktyka zawodowa |
Z |
3 |
|
|
|
|
|
50 |
|
|
|
83 |
102 |
65 |
130 |
20 |
170 |
RAZEM |
|
|
185 |
195 |
190 |
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK;
- kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia na kierunkach kształcących do wykonywania zawodu nauczyciela w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych lub studiów pierwszego na kierunkach kształcących do wykonywania zawodu nauczyciela w szkołach branżowych (oryginał do wglądu);
- zdjęcie.
Zasady naboru na studia podyplomowe:
· Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów (przyjmujemy tylko kompletne dokumenty).
· Decyduje kolejność składania dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studiów Podyplomowych i Kursów.
Dokumenty proszę przesyałać pocztą na adres:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Biuro Studiów Podyplomowych i Kursów
ul. Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa
Biuro Studiów Podyplomowych i Kursów mieści się w budynku A – pokój 1211, II piętro.