Rekrutacja na studia podyplomowe 2024/25

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Edukacja zdrowotna

Details
Code ZP-EZD
Organizational unit The Maria Grzegorzewska University
Form of studies Niestacjonarne
Level of education After diploma
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 50
Duration 3 semestry
Required document
  • higher education
  Ask a question
There is currently no active phase.

(show past turns)

Nazwa studiów podyplomowych:

EDUKACJA ZDROWOTNA

Kierownik studiów podyplomowych (dane kontaktowe):

DR ANNA MIKLER-CHWASTEK

e-mail: amiklerchwastek@aps.edu.pl

 

Numer edycji studiów podyplomowych:

1

Czas trwania studiów:

3 semestry

Czesne (koszt za jeden semestr x liczba semestrów):

finansowane z MEN

Charakter studiów:

Kwalifikacyjne

Wymagania wstępne:

Wymagania wstępne/oczekiwane kompetencje kandydata: poziom 6, 7 albo 8 PRK.

Oczekiwane kompetencje kandydata:

Studia dedykowane są dla czynnych zawodowo nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne (nauczycielskie) zatrudnionych w szkołach podstawowych oraz szkołach ponadpodstawowych.

Zasady naboru na studia podyplomowe (zgodnie z Regulaminem):

Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.

  1. Podanie o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe (wygenerowane z systemu IRK)
  2. Poświadczona przez Akademię kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich
  3. Wypełnione i podpisane Oświadczenie słuchacza studiów podyplomowych (do pobrania z systemu IRK oraz tutaj)
  4. Zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej

Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej lub mailowo na adres rekrutacja@aps.edu.pl) w Zespole ds. Rekrutacji do 3 dni od dnia zakończenia rekrutacji w IRK (data złożenia lub data stempla pocztowego). Kolejność zgłoszeń obejmuje także rejestracje w ramach jednej placówki edukacyjnej.

Wymagane dokumenty:

Dyplom ukończenia studiów nadających kwalifikacje nauczycielskie.
Umowa (załącznik).
Zaświadczenie potwierdzające zatrudnienie w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej.
Podanie o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe (wygenerowane z systemu IRK).

Wypełnione i podpisane Oświadczenie słuchacza studiów podyplomowych (do pobrania z systemu IRK oraz tutaj).

Cel kształcenia:

Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie nauczyciela, który uzyska kompetencje i umiejętności w zakresie:

·         wartości i postaw kształtowanych u uczniów,

·         zdrowia fizycznego,

·         aktywności fizycznej,

·         prawidłowego odżywiania,

·         zdrowia psychicznego,

·         zdrowia społecznego,

·         dojrzewania organizmu,

·         zdrowia seksualnego,

·         zdrowia środowiskowego,

·         korzystania z Internetu i profilaktyki uzależnień,

·         działania systemu ochrony zdrowia.

 

Sylwetka absolwenta i możliwości zatrudnienia:

Rola nauczyciela Edukacji zdrowotnej polega na pracy z uczniem, który będzie:

  • podejmował działania wspierające zdrowie we wszystkich jego wymiarach na wszystkich etapach życia,
  • gotowy do podejmowania działań dotyczących sposobów zachowania, dbania i poprawy zdrowia we wszystkich jego wymiarach tj. fizycznym, psychicznym, społecznym, seksualnym i środowiskowym oraz do dbałości o bezpieczeństwo zdrowotne własne i innych, 
  • rozumiał i akceptował przemiany oraz procesy zachodzące w ludzkim ciele na wszystkich etapach życia,
  • znał i rozumiał proste pojęcia z zakresu zdrowia oraz zależności wybranych zjawisk i procesów zachodzących w ciele człowieka, w tym chorób i niepełnosprawności. Jest gotów do akceptowania zmian zachodzących w ciele człowieka,
  • odpowiedzialnie pełnił role społeczne i budował relacje opartych na wartości zdrowia, godności, szacunku i tolerancji na wszystkich etapach życia,
  • znał i rozumiał zasady funkcjonowania w różnych grupach społecznych oraz podstawowe obowiązki człowieka wobec rodziny i społeczności lokalnej. Postępuje z akceptacją i szacunkiem wobec siebie i innych. Dostrzega potrzeby innych osób i reaguje na nie,
  • monitorował własny stan zdrowia we wszystkich jego wymiarach na wszystkich etapach życia,
  • obserwował swój stan zdrowia w różnych sytuacjach, w tym z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Potrafi odbierać ze zrozumieniem komunikaty dotyczące swojego stanu zdrowia. Rozumie konsekwencje braku dbania o zdrowie,
  • rozumiał czynniki wpływające na zdrowie we wszystkich jego wymiarach,
  • dostrzegał czynniki pozytywnie i negatywnie wpływające na zdrowie we wszystkich jego wymiarach tj. fizycznym, psychicznym, społecznym, seksualnym, środowiskowym,
  • realizował działania wpływające na utrzymanie, poprawę i ochronę zdrowia,
  • poszukiwał, weryfikował i analizował informacje w zakresie własnego zdrowia i czynników na nie wpływających.

Absolwent może liczyć na zatrudnienie w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych przy realizacji przedmiotu Edukacja zdrowotna.

Podstawy kwalifikacji (jeśli są) i uprawnienia zawodowe:

Podstawy prawne

  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 890).
  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Minimalna liczba Słuchaczy:

50

Warunki ukończenia studiów:

Zaliczenie przedmiotów i praktyk na ocenę pozytywną.

Terminarz zjazdów (daty):

I semestr 26.-27.04.; 17.-18.05.; 31.05.-01.06.; 14.-15.06.; 28.-29.06.; 13.-14.09.; 27-28.09.2025

II semestr 11.-12.10.; 25.-26.10.; 15.-16.11.; 29.-30.11.; 13.-14.12. 2025.; 10.-11.01.; 24.-25.01.; 07.-08.02.2026

III semestr 07.-08.03.; 21.-22.03.; 11.-12.04.; 25.-26.04.; 09.-10.05.; 23.-24.05.; 06.-07.06.; 20.-21.06.2026

Uwaga, terminy mogą ulec zmianie.

Łączna liczba godzin dydaktycznych realizowana stacjonarnie i online (wskazanie wymiaru procentowego):

300 godzin dydaktycznych realizowanych stacjonarnie 

Praktyki (nazwa, liczba godzin i miejsce):

Praktyki asystenckie 45 godzin
Praktyki asystenckio-pedagogiczne 45 godzin

Praktyki mogą zostać zrealizowane w szkołach podstawowych (klasach IV-VIII) lub szkołach ponadpodstawowych.

 

Dodatkowe informacje:

Informacje o programie oraz planie studiów

 

Dane kontaktowe:

w sprawach dotyczących obsługi Słuchaczy studiów podyplomowych prosimy kontaktować się z Panią Anną Skomoruchą: 
pok. 3144, tel. 22 589-36-27 e-mail: askomorucha@aps.edu.pl

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Zespół ds. Rekrutacji
ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
budynek C, I piętro, pok. 3123

e-mail: rekrutacja@aps.edu.pl
tel. 22 589 36 78
tel. 22 589 36 00 wew. 3123

godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek: 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej

W sprawach merytorycznych proszę kontaktować się z Kierownikiem Studiów