Rekrutacja na studia podyplomowe 2025/26

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Studia Kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego

Details
Code ZP-SZP
Organizational unit The Maria Grzegorzewska University
Form of studies Niestacjonarne
Level of education After diploma
Language(s) of instruction Polish
Minimum number of students 30
Duration 3 semestry
Required document
  • higher education
  Ask a question
Phase 1 (01.07.2025 16:00 – 14.09.2025 23:59)

 

Nazwa studiów podyplomowych:

Studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego

Kierownik studiów podyplomowych (dane kontaktowe):

Dr Marlena Grzelak-Klus

e-mail: lenag@aps.edu.pl

Numer edycji studiów podyplomowych:

SZP-11

Czas trwania studiów i liczba semestrów:

3 semestry: październik 2025 – marzec 2027

Czesne (koszt za jeden semestr x liczba semestrów):

2600,00 zł x 3 semestry

Charakter studiów:

kwalifikacyjny

Wymagania wstępne:

wykształcenie wyższe kierunkowe

Oczekiwane kompetencje kandydata:

kierunkowe zgodne z kierunkiem studiów

Zasady naboru na studia podyplomowe (zgodnie z Regulaminem):

Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.

Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej lub mailowo na adres biurorekrutacji@aps.edu.pl) w Zespole ds. Rekrutacji do 3 dni od dnia zakończenia rekrutacji w IRK (data złożenia lub data stempla pocztowego).

Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzone jest przez kierownika studiów podyplomowych na podstawie dostarczonych prawidłowo i kompletnie dokumentów, zakończone podjęciem decyzji o zakwalifikowaniu bądź niezakwalifikowaniu kandydata.

Wymagane dokumenty:

  • Podanie o przyjęcie na wybrane studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK;
  • poświadczona przez Akademię kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego i drugiego stopnia na kierunkach kształcących do wykonywania zawodu nauczyciela w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych lub studiów pierwszego na kierunkach kształcących do wykonywania zawodu nauczyciela w szkołach branżowych(oryginał dokumentu jest zwracany słuchaczowi w dniu inauguracji studiów);

Cel kształcenia:

Cel kształcenia:

wykształcenie kompetentnych, twórczych i zaangażowanych pedagogów/ nauczycieli, działających w szkole i jej środowisku

Kwalifikacje:

Przygotowanie pedagogiczne od wykonywania zawodu nauczyciela

Sylwetka absolwenta i możliwości zatrudnienia:

Absolwent studiów posiada wiedzę psycho-pedagogiczną, z zakresu dydaktyki i  szczegółowej metodyki przygotowanych do kompleksowej realizacji zadań szkoły, umiejętnie komunikujących się  z uczestnikami działań wychowawczych, zdolnych do doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego, o właściwie ukształtowanych postawach etycznych i prospołecznych, praktycznie  przygotowanych do realizowania zadań zawodowych - znajduje swoje odzwierciedlenie w konstrukcji całego programu studiów.

Absolwent nabywa i uzupełnia kompetencje w zakresie: dydaktycznym – wyrażającym się w umiejętności optymalizacji prowadzonego procesu kształcenia; wychowawczym i społecznym – związanym z umiejętnością rozpoznawania potrzeb uczestników zajęć oraz zdolnością do współpracy w relacjach międzyludzkich; kreatywnym – wyrażającym się zdolnością do samokształcenia, innowacyjnością i niestandardowością działań w powiązaniu ze zdolnościami adaptacyjnymi, mobilnością i elastycznością; prakseologicznym – wyrażającym się skutecznością w planowaniu, realizacji, organizowaniu, kontroli i ocenie procesów edukacyjnych; komunikatywnym – wyrażającym się skutecznością zachowań werbalnych i pozawerbalnych w sytuacjach edukacyjnych oraz umiejętnością posługiwania się technologią informacyjną, w tym jej wykorzystywania w prowadzeniu zajęć.

Absolwent studiów przygotowywany jest ponadto do:

  • współpracy z uczestnikami zajęć, ich środowiskiem rodzinnym oraz szerszym środowiskiem społecznym w realizacji zadań edukacyjnych;
  • podejmowania zadań edukacyjnych wykraczających poza zakres prowadzonych zajęć;
  • samodzielnego tworzenia i weryfikowania projektów własnych działań oraz podejmowania działań upowszechniających wzory dobrej praktyki pedagogicznej;
  • kierowania własnym rozwojem zawodowym i osobowym oraz podejmowania jego doskonalenia we współpracy z innymi pracownikami oświaty;

posługiwania się przepisami prawa dotyczącego systemu oświatowego

Podstawy kwalifikacji (jeśli są) i uprawnienia zawodowe:

Podstawy prawne kwalifikacji:

Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli

Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów:

zatrudnienie na stanowisku nauczyciela w systemie edukacji

Minimalna liczba Słuchaczy:

30 osób

Warunki ukończenia studiów:

Zaliczenie wszystkich przedmiotów z programu studiów, odbycie wszystkich praktyk oraz napisanie pracy końcowej (recenzowanej i antyplagiatowanej)

Terminarz zjazdów (daty):

semestr ZIMOWY 2025/26 (semestr 1) 

1. 25-26 października 2025r.

2. 15-16 listopada 2025 r.

3. 29 - 30 listopada 2025r.

4. 13-14 grudnia 2025r.

5. 10-11 stycznia 2026r.

6. 24 - 25 stycznia 2026r.

7. 7 - 8 lutego 2026r

semestr LETNI 2025/26 (semestr 2) 

1. 21 - 22 lutego 2026r

2. 7 - 8 marca 2026r.

3. 21-22 marca 2026r.

4. 18-19 kwietnia 2026r.

5. 9-10 maja 2026r.

6. 30-31 maja 2026r.

7. 13-14 czerwca 2026r

8. 27-28 czerwca 2026r

semestr ZIMOWY 2026/27 (semestr 3) 

1. 24-25 października 2026r.

2. 14-15 listopada 2026 r.

3. 28 - 29 listopada 2026r.

4. 12-13 grudnia 2026r..

5. 9-10 stycznia 2027r.

6. 23 - 24 stycznia 2027r.

7. 13 - 14 lutego 2027r

Łączna liczba godzin dydaktycznych realizowana stacjonarnie i online (wskazanie wymiaru procentowego):

420 godzin dydaktycznych

420 godzin dydaktycznych realizowanych stacjonarnie (100%)

Praktyki (nazwa, liczba godzin i miejsce):

150 godzin praktyk zrealizowanych w placówkach systemu edukacji

Dane kontaktowe:

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Zespół ds. Rekrutacji
ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
budynek C, I piętro, pok. 3123

e-mail: biurorekrutacji@aps.edu.pl
tel. 22 589 36 78
tel. 22 589 36 00 wew. 3123

godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek: 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej

W sprawach merytorycznych proszę kontaktować się z Kierownikiem Studiów

Dodatkowe informacje

Kandydat na studia podyplomowe zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w kwocie 30 zł, nie później niż do zakończenia procesu rekrutacji określonego dla danej edycji studiów.
W przypadku rozpoczęcia studiów zaliczka, zaliczana jest na poczet pierwszej wpłaty.
W przypadku nieuruchomienia studiów lub rezygnacji złożonej przez kandydata lub słuchacza przed rozpoczęciem kształcenia na studiach zaliczka podlega zwrotowi.

 

 

PEDAGOGIKA (PE)

STUDIA PODYPLOMOWE, NIESTACJONARNE

         

 

Pełna nazwa przedmiotu

Kod jednostki

Łączny wymiar  godzin

Forma zal.

Liczba punktów ECTS

Forma zajęć i liczba godzin

Sem. I

Sem. II

Sem. III

wyk

ćw.

wyk

ćw.

wyk

ćw.

specjalność: Studia Kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego

Podstawy wiedzy o wychowaniu i nauczaniu w szkole

1001

30

E

3

15

15

 

 

 

 

Emisja głosu z elementami kultury języka

1001

20

Z

1

10

10

 

 

 

 

Organizowanie bezpiecznego środowiska edukacyjnego.

1001

20

Z

1

10

10

 

 

 

 

Prawne podstawy edukacji

1001

10

Z

1

10

 

 

 

 

 

Biomedyczne podstawy rozwoju człowieka

1001

15

ZO

2

6

9

 

 

 

 

Elementy psychologii rozwoju człowieka

1001

15

ZO

2

15

 

 

 

 

 

Europejskie systemy nauczania

1001

10

ZO

1

10

 

 

 

 

 

Elementy psychologii ogólnej

1001

15

E

2

7

8

 

 

 

 

Pedagogika szkolna i przedszkolna

1001

20

ZO

2

 

 

10

10

 

 

Komunikacja interpersonalna w środowisku szkolnym i pozaszkolnym

1001

15

Z

1

 

 

 

15

 

 

Zagadnienia z psychologii uczenia się

1001

25

E

2

 

 

15

10

 

 

Psychologia wychowawcza z elementami psychologii różnic indywidualnych

1001

20

ZO

2

 

 

10

10

 

 

Dydaktyka

1001

40

E

4

 

 

20

20

 

 

Kierowanie procesami społecznymi w szkole

 

10

ZO

1

 

 

10

 

 

 

Innowacyjne i alternatywne metody pracy szkoły

1001

10

Z

1

 

 

 

10

 

 

Studium przypadku -seminarium-1

1001

5

Z

1

 

 

 

5

 

 

Studium przypadku -seminarium-2

1001

5

Z

5

 

 

 

 

 

5

Praca opiekuńczo-wychowawcza nauczyciela

1001

15

ZO

2

 

 

 

 

 

15

 Metody diagnozy i wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

1001

20

ZO

2

 

 

 

 

10

10

Praca z grupą szkolną

 

10

Z

1

 

 

 

 

 

10

Metodyka przedmiotowa

1001

25

ZO

3

 

 

 

 

 

25

Etyka w pracy nauczyciela

1001

10

ZO

1

 

 

 

 

 

10

Diagnoza, kontrola i ocenianie pracy ucznia

1001

20

ZO

3

 

 

 

 

10

10

Poradnictwo edukacyjno-zawodowe

1001

10

Z

1

 

 

 

 

 

10

Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela

1001

15

Z

1

 

 

 

 

 

15

Wykorzystanie technik cyfrowych w pracy nauczyciela

1001

10

Z

1

 

 

 

 

 

10

Praktyka pedagogiczna asystencka

1001

50

Z

3

 

50

 

 

 

 

Praktyka pedagogiczno-dydaktyczna

1001

50

Z

3

 

 

 

50

 

 

Praktyka zawodowa

1001

50

Z

3

 

 

 

 

 

50

 

 

570

 

 

83

102

65

130

20

170

RAZEM

 

 

 

 

185

195

190

ŁĄCZNIE

 

 

 

56

570