European Union

Admission for studies 2020/2021

switch registrations cancel selection

The list of studies displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Education (full-time studies)

Details
Code DZ-PE-1
Organizational unit The Maria Grzegorzewska University
Field of studies Education
Form of studies Stacjonarne
Level of education First level
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Duration 3 years
Required documents
  • Wykształcenie średnie
  Ask about this programme
There is currently no active phase for this programme.

(show past turns)

Stacjonarne studia pierwszego stopnia (dzienne) na kierunku pedagogika, zakończone dyplomem licencjata po III roku studiów.

Kandydaci przyjęci na studia podlegają kwalifikacji na specjalności w trakcie pierwszego roku studiów. Na kierunku prowadzone są specjalności:

Animacja społeczno-kulturowa – unikatowa specjalność kształcąca osoby, które swoje zainteresowania kulturalne i artystyczne łączą z pragnieniem pracy w szkole. Zajęcia z obszaru edukacji kulturalnej rozwijają animacyjny potencjał studentów, a solidne przygotowanie pedagogiczne gwarantuje ich atrakcyjność na szkolnym rynku pracy. Ty uczynisz szkołę ogniskiem kultury, promieniującym na całe środowisko lokalne. Nie tylko dzięki zajęciom świetlicowym, pozalekcyjnym, także dzięki projektom animacyjnym.

Edukacja dorosłych - to połączenie ciekawej i rozwijającej pracy z potrzebami rynku i pracodawców. Specjalność obejmująca dwa rynkowe zawody. Stanowi odpowiedź na światowe trendy: starzenie się populacji, rozwój społeczeństwa informacyjnego i związaną z tym konieczność uczenia się przez całe życie. Przygotowuje do szerokiego spektrum działań w obszarze edukacji dorosłych oraz dodatkowo do pracy na stanowisku instruktora i wykładowcy BHP.

Edukacja medialna - celem kształcenia jest wykształcenie kompetentnych i refleksyjnych specjalistów-innowatorów w zakresie edukacji medialnej, specjalistów poszukiwanych na rynku pracy (pedagog medialny, dydaktyk aplikacji multimedialnych, metodyk edukacji na odległość, specjalista ds. uzależnień od mediów cyfrowych) posiadających kompetencje pedagogiczne i medialne do ich wykonywania. Program kształcenia pozwala na uzyskanie wiedzy umożliwiającej rozumienie procesów zachodzących w przestrzeni medialnej, a następnie kreatywne wykorzystanie tej wiedzy w procesie świadomego i krytycznego rozumienia oraz w celu projektowania różnorodnych przekazów medialnych, a także ich efektywnego zastosowania w działalności edukacyjnej, promocyjnej i twórczej w obszarze współpracy z mediami. W ramach kształcenia specjalnościowego studenci nabywają wiedzę i umiejętności tworzenia oraz stosowania przekazów medialnych oraz do tworzenia oferty kształcenia z zakresu edukacji medialnej w instytucjach edukacyjnych i medialnych. Absolwent pozostaje atrakcyjny na rynku pracy również dla sektora komercyjnego (np. firm eventowych, szkoleniowych, firm związanych z turystyką) i medialnego (branży PR i reklamy, portali internetowych, mediów społecznościowych etc.).

Pedagogika informatyki i pedagogika zdolności - przygotowuje do pracy pedagogicznej z uczniem, zdolnym oraz prowadzenia zajęć komputerowych i informatyki. Solidne przygotowanie pedagogiczne wzbogacone o zajęcia z heurystyki, nowatorstwa pedagogicznego, pedagogiki zdolności i twórczości oraz rozbudowane umiejętności informatyczne. W rezultacie studia ułatwią znalezienie interesującej pracy w placówkach edukacyjnych, firmach komercyjnych w branży szkoleniowej, fundacjach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, placówkach upowszechniania kultury, świetlicach itp.

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza - przygotowuje do pracy w charakterze pedagoga i wychowawcy świetlicy, jak tez do pracy w placówkach opiekuńczych prowadzonych przez samorządy, organizacje pozarządowe lub podmioty prywatne na stanowiskach związanych z opieką dzienną nad dzieckiem (np. w świetlicach środowiskowych, klubikach dla małych dzieci i innych.) Absolwent może wykonywać zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, być zatrudniony w placówkach pomocy społecznej jako asystent rodziny. Ma uprawnienia do pracy w placówkach wsparcia dziennego, może być organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, pracować w placówkach opiekuńczo-wychowawczych zajmujących się opieką całkowitą, w interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych lub w ośrodkach adopcyjnych. Ukończenie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej otwiera również możliwość pracy z osobą dorosłą wymagającą wsparcia (np. domy dziennego pobytu i domy pomocy społecznej).

Psychopedagogika kreatywności - unikatowa specjalność przygotowująca do pracy w zakresie identyfikacji, stymulowania i wspierania zdolności twórczych. Wiele zajęć ma charakter warsztatów, ponieważ rozumiemy, jak ważne jest łączenie teorii z praktyką. Absolwenci specjalności pracują zarówno w edukacji, jak i w działach marketingu czy mediach. Jeśli lubisz twórcze wyzwania, ta specjalność jest dla Ciebie.


Wynik rekrutacyjny jest wyliczany na podstawie wyników uzyskanych na świadectwie dojrzałości (max. 800 punktów): 

1. W przypadku kandydatów legitymujących się tzw. "nową maturą" (od 2005r.)  przeliczenie punktów odbywa się z łącznych wyników uzyskane na egzaminie maturalnym pisemnym na poziomie bądź podstawowym bądź też rozszerzonym z następujących przedmiotów:

  • język polski;
  • język obcy;
  • jeden z grupy przedmiotów wskazanych przez kandydata z grupy: matematyka, biologia, chemia, filozofia, fizyka, geografia, historia, historia muzyki, historia sztuki, informatyka, język łaciński i kultura antyczna, wiedza o społeczeństwie.

Przelicznik dla każdego przedmiotu:
1% poziom podstawowy = 1 punkt; zaś dla matematyki 1% = 2 punkty
1% poziom rozszerzony = 2 punkty; zaś dla matematyki 1% = 4 punkty

Wynik z egzaminu maturalnego pisemnego z języka obcego zdawanego na poziomie dwujęzycznym jest traktowany jak wynik z matury na poziomie rozszerzonym, przy czym wynik procentowy z poziomu dwujęzycznego transformuje się na wynik z poziomu rozszerzonego według wzoru:
R = 4/3 x D
gdzie:
R – wynik procentowy z egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym,
D – wynik procentowy z egzaminu maturalnego na poziomie dwujęzycznym.
Otrzymany w ten sposób wynik procentowy R nie może przekroczyć 100%, jeżeli jest wyższy, to przyjmuje on wtedy wartość 100%

2. W przypadku kandydatów legitymujących się "starą maturą" (do 2004r.) przeliczenie wyników ze świadectwa dojrzałości odbywa się na podstawie ocen z części pisemnej i/lub ustnej egzaminu dojrzałości. Kandydat w formie deklaracji wskazuje cztery rożne egzaminy z przedmiotów, które powinny stać się podstawą kwalifikacji.

Oceny z egzaminów maturalnych transformuje się na punkty rekrutacyjne następująco:

ocena

liczba punktów rekrutacyjnych
do 1991 roku po 1991 roku
6   200
5 200 180
4 160 150
3 80 100
2   60

3. W przypadku kandydatów legitymujących się "międzynarodową maturą" (dyplom International Baccalaureate) przeliczenie punktów odbywa się na postawie łącznych wyników uzyskanych na egzaminie maturalnym na poziomie bądź SL bądź HL z następujących przedmiotów:

  • języka polskiego;
  • języka obcego;
  • jednego z pozostałych przedmiotów wskazanego przez kandydata spośród zdawanych na maturze.

Punkty z poszczególnych egzaminów zdawanych w ramach "międzynarodowej matury: transformuje się na punkty przeliczeniowe następująco:

Liczba punktów IB

Poziom
SL HL
7 100 200
6 85 170
5 71 142
4 57 114
3 42 84
2 28 56
1 14 28

4. W przypadku kandydatów legitymujących się "europejską maturą" (dyplom European Baccalaureate) podstawą kwalifikacji są łączne wyniki uzyskane na egzaminie maturalnym z następujących przedmiotów:

  • języka polskiego;
  • języka obcego;
  • jednego z pozostałych przedmiotów wskazanego przez kandydata spośród zdawanych na maturze.

Punkty egzaminu EB transformuje się na punkty przeliczeniowe następująco:

Liczba punktów EB Odpowiednik wyniku dla „nowej matury”
9,00 – 10,00 100 %
8,00 – 8,95 90 %
7,00 – 7,95 75 %
6,00 – 6,95 60 %
5,00 – 5,95 45 %
4,00 – 4,95 30 %

Dodatkowy przelicznik, tak jak dla „nowej matury” na poziomie rozszerzonym, uzyskuje się dla przedmiotów zdawanych na „maturze europejskiej” (EB)  na poziomach zaawansowanym (dla języków obcych poziom dwujęzyczny) oraz rozszerzonym, czyli takich których liczba godzin w tygodniu w trakcie nauki wynosiła:

Przedmiot Liczba godzin Poziom
język polski (ojczysty) 4+3 Rozszerzony
języki obce   3+3 Dwujęzyczny
3 przez 7 lat Rozszerzony
4 przez 5 lat Rozszerzony
pozostałe przedmioty  5+3 Zaawansowany
od 4 do 5 Rozszerzony

5. W przypadku kandydatów legitymujących się maturą zagraniczną przeliczenie wyniku ze świadectwa dojrzałości odbywa się indywidualnie na podstawie średniego wyniku ze wszystkich egzaminów zdawanych w ramach matury zagranicznej. Kandydatów posiadających maturę zagraniczną prosimy o kontakt z naszym biurem rekrutacji pod adresem: rekrutacja@aps.edu.pl