Kod | ZP-NES |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Kierunek studiów | pedagogika |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 3 semestry |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (17.04.2023 13:30 – 31.01.2024 23:59)
Studia kwalifikacyjne.
Kierownik Studiów: dr Katarzyna Łukaszewska (e-mail: klukaszewska@aps.edu.pl)
Czesne - za jeden semestr 1900 zł x 3 semestry
Cel kształcenia:
Celem kształcenia jest przygotowanie słuchaczy do realizacji treści kształcenia zawartych w podstawie programowej w zakresie przedmiotu Etyka. Obejmuje to niezbędną wiedzę merytoryczną, wiedzę dotyczącą dydaktyki przedmiotu (metodyki nauczania) oraz wiedzę praktyczną (dydaktyczno-wychowawczą, konfrontująca nabytą wiedzę z zakresu dydaktyki (metodyki nauczania) przedmiotu z praktyką.
Nabywane kwalifikacje:
Absolwenci zyskują kwalifikacje niezbędne do nauczania etyki w szkołach podstawowych, liceach i technikach jako drugiego przedmiotu.
Absolwent zyskuje:
- · przygotowanie merytoryczne do prowadzenia twórczych zajęć z zakresu etyki
- · wiedzę metodyczną i pedagogiczną niezbędną do nauki etyki
- · podstawową wiedzę z zakresu historii filozofii i etyki oraz głównych koncepcji i kierunków etyki klasycznej i współczesnej
- · wiedzę z zakresu elementarnej terminologii etycznej
- · umiejętność analizy tekstu źródłowego z etyki i filozofii
- · zdolność do interpretacji etycznej konkretnej sytuacji moralnej
- · kompetencje do twórczego kształtowania kultury poprzez etyczną refleksję
- · umiejętność oceny etycznej globalnych problemów współczesnego świata
- · zdolność do merytorycznej dyskusji i społecznego dialogu
- · kompetencje do twórczej pracy w środowiskach o zróżnicowanych poglądach moralnych
Podstawy prawne kwalifikacji:
Podstawą prawną kwalifikacji jest Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz. 1575 ze zm.) oraz
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 1450).
Oczekiwane kompetencje kandydata: Kandydat powinien zdawać sobie sprawę z sensu i znaczenia dydaktycznej pracy związanej z przekazem treści o charakterze etycznym, aksjologicznym i filozoficznym, a także być przygotowanym na twórczy i otwarty dialog w kontekście szeroko pojętej problematyki moralnej.
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2024 r - rejestrację na studia uruchomimy w kwietniu 2024
- KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: - zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
- dokonuje wyboru kierunku studiów.
- KROK 2 - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Studiów Podyplomowych:
-
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
-
Biuro Studiów Podyplomowych
Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa -
budynek A, II piętro, pok. 1211
- lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
- godziny otwarcia - http://www.aps.edu.pl/studia-podyplomowe-i-kursy/kontakt/
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studiów Podyplomowych i Kursów (data złożenia lub data stempla pocztowego).
Wymagane dokumenty:
- podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich.
Plan studiow:
Kod w USOS |
Nazwa przedmiotu |
Łączny wymiar godzin |
Forma zaliczenia |
Liczba punktów ECTS |
Forma zajęć i liczba godzin |
|||||
Sem. I |
Sem. II |
Sem. III |
||||||||
wyk. |
ćw. |
wyk. |
ćw. |
wyk. |
ćw. |
|||||
Przedmioty |
|
|
|
|
||||||
|
Historia filozofii i etyki |
50 |
ZO |
4 |
25 |
25 |
|
|
|
|
|
Socjologia moralności |
10 |
ZO |
1 |
|
10 |
|
|
|
|
|
Psychologia moralności |
10 |
ZO |
1 |
|
10 |
|
|
|
|
|
Aksjologia |
10 |
ZO |
1 |
|
10 |
|
|
|
|
|
Warsztaty krytycznego myślenia |
20 |
ZO |
2 |
|
|
|
20 |
|
|
|
Etyka życia publicznego |
20 |
ZO |
2 |
|
|
|
20 |
|
|
|
Bioetyka i etyka środowiskowa |
20 |
ZO |
2 |
|
|
|
20 |
|
|
|
Etyka odpowiedzialności globalnej |
20 |
ZO |
2 |
|
|
|
20 |
|
|
|
Etyka zawodu nauczyciela |
10 |
ZO |
1 |
|
|
|
10 |
|
|
|
Wykorzystanie tekstów kultury w dydaktyce etyki |
10 |
ZO |
1 |
|
|
|
|
|
10 |
|
Metodyka nauczania etyki na etapie wczesnoszkolnym |
15 |
ZO |
2 |
|
|
|
|
|
15 |
|
Metodyka nauczania etyki w szkole podstawowej |
15 |
ZO |
2 |
|
|
|
|
|
15 |
|
Metodyka nauczania etyki w szkole ponadpodstawowej |
15 |
ZO |
2 |
|
|
|
|
|
15 |
|
Planowanie zajęć – warsztaty sprawdzające |
15 |
ZO |
3 |
|
|
|
|
|
15 |
|
Praktyka zawodowa |
60 |
Z |
4 |
|
|
|
|
|
60 |
|
w semestrze: |
|
|
|
80 |
90 |
130 |
|||
|
ŁĄCZNIE |
300 |
|
30 |
300 |