Kod | ZP-DTD |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 36 |
Limit miejsc | 36 |
Czas trwania | 3 semestry |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Nazwa studiów podyplomowych:
Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Kierownik studiów podyplomowych (dane kontaktowe):
dr Ewelina Młynarczyk-Karabin
emlynarczyk@aps.edu.pl
531 776 727
w sprawach dotyczących obsługi Słuchaczy studiów podyplomowych prosimy kontaktować się z Panią Anną Skomoruchą:
pok. 3144, tel. 22 589-36-27 e-mail: askomorucha@aps.edu.pl
Numer edycji studiów podyplomowych:
12
(DTD12)
Czas trwania studiów:
3 semestry 1.03.2025- 31.08.2026
Czesne (koszt za jeden semestr x liczba semestrów):
10 500,00 zł (3 500 zł x3)
Charakter studiów:
kwalifikacyjne/doskonalące
Wymagania wstępne:
Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia licencjackie lub magisterskie, tj. dla:
- psychologów
- nauczycieli
- pedagogów specjalnych
- rehabilitantów
- fizjoterapeutów
- logopedów
Oczekiwane kompetencje kandydata:
- posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej dziecka.
Zasady naboru na studia podyplomowe (zgodnie z Regulaminem):
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej lub mailowo na adres rekrutacja@aps.edu.pl) w Zespole ds. rekrutacji do 3 dni od dnia zakończenia rekrutacji w IRK (data złożenia lub data stempla pocztowego).
Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzone jest przez kierownika studiów podyplomowych na podstawie dostarczonych prawidłowo i kompletnie dokumentów, zakończone podjęciem decyzji o zakwalifikowaniu bądź niezakwalifikowaniu kandydata.
Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest uiszczenie zaliczki zgodnie z instrukcją na konto wygenerowane przez system IRK.
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich,
- potwierdzenie uiszczenia zaliczki.
Przyjmujemy tylko kompletne dokumenty.
Cel kształcenia:
Ukończenie studiów podyplomowych dających wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz kompetencje do prowadzenia zajęć metodą integracji sensorycznej.
Zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny.
Uzyskanie certyfikatu ukończenia I i II stopnia SI dającego możliwość diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej wydanego przez PSTiS oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez APS. Podstawą ukończenia studiów jest uczestniczenie w zajęciach, uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów, które odbywają się w trakcie trwania studiów oraz odbycie praktyk (również podczas trwania studiów).
Sylwetka absolwenta i możliwości zatrudnienia:
Absolwent posiada kompetencje do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem MNiSW z 12 września 2018r. (z późn. zm.) w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego, potwierdzające uzyskanie określonych w programie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.
Absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia I i II stopnia kursu integracji sensorycznej wydany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, co stanowi integralną część świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.
Absolwent studiów podyplomowych Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej posiada kompetencje do prowadzenia zajęć z zakresu integracji sensorycznej w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno–edukacyjno–wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Minimalna liczba Słuchaczy:
36
Warunki ukończenia studiów:
Ocena pozytywna ze wszystkich przedmiotów realizowanych w ramach studiów oraz zaliczone praktyki.
Terminarz zjazdów (daty):
Terminarz nie uwzględnia terminów zjazdów w PSTIS. Zostaną one udostępnione po uruchomieniu studiów.
Uwaga zjazdy w PSTIS mogą odbywać się także w tygodniu.
15-16.03.2025
29-30.03.2025
12-13.04.2025
26-27.04.2025
10-11.05.2025
24-25.05.2025
Łączna liczba godzin dydaktycznych realizowana stacjonarnie i online (wskazanie wymiaru procentowego):
478 godzin dydaktycznych realizowanych stacjonarnie (100%)
Praktyki (nazwa, liczba godzin i miejsce):
Praktyki 60 godzin: 30 godzin praktyka pedagogiczna realizowana w placówkach edukacyjnych publicznych i niepublicznych w których jest dziecko z diagnozą zaburzeń integracji sensorycznej + 30 godzin praktyka zawodowa realizowana w placówkach publicznych i niepublicznych pod opieką Terapeuty integracji sensorycznej.
Dodatkowe informacje
Kandydat na studia podyplomowe zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w kwocie 30 zł, nie później niż do zakończenia procesu rekrutacji określonego dla danej edycji studiów.
W przypadku rozpoczęcia studiów zaliczka, zaliczana jest na poczet pierwszej wpłaty.
W przypadku nieuruchomienia studiów lub rezygnacji złożonej przez kandydata lub słuchacza przed rozpoczęciem kształcenia na studiach zaliczka podlega zwrotowi.
Dane kontaktowe:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Zespół ds. Rekrutacji
ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
budynek C, I piętro, pok. 3123
e-mail: rekrutacja@aps.edu.pl
tel. 22 589 36 78
tel. 22 589 36 00 wew. 3123
godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek: 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej
W sprawach merytorycznych proszę kontaktować się z Kierownikiem Studiów