Rekrutacja na studia podyplomowe 2024/25

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Edukacja integracyjna i włączająca

Szczegóły
Kod ZP-EIW
Jednostka organizacyjna Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 28
Limit miejsc 28
Czas trwania 1,5 roku
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (24.04.2024 09:00 – 30.09.2024 23:59)

Studia kwalifikacyjne.

p.o. Kierownika: dr Urszula Gosk-Sobańska (e-mail: ulagosk@aps.edu.pl)

Czas trwania studiów: X 2024 - III 2026

Czesne: 2200 zł za jeden semestr x 3 semestry

Cel kształcenia:

Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.

Podstawy prawne kwalifikacji

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli Dz.U. 2023 poz. 2102

 

Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów

na stanowisku nauczyciela wspomagającego w:

  • przedszkolach integracyjnych;
  • szkołach integracyjnych;
  • klasach integracyjnych
  • klasach ogólnodostępnych.

Sylwetka absolwenta:

Absolwent studiów podyplomowych Edukacja integracyjna i włączająca prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy.

Absolwent posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych  i społecznych. Posiada wiedzę o możliwościach edukacyjnych, metodach oddziaływania rewalidacyjnego, rehabilitacyjnego i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy.

Absolwent jest przygotowany do współorganizacji  kształcenia integracyjnego/włączającego. Posiada umiejętności organizowania i koordynowania kształcenia specjalnego ucznia z niepełnosprawnością w edukacji integracyjnej i włączającej, koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych.

Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy z uczniami: z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami wzroku, zaburzeniami słuchu, z niepełnosprawnoscią ruchową i chorobą przewlekłą, w tym z chorobą psychiczną, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z uczniem niedostosowanym społecznie oraz zagrożonym niedostosowaniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji, z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczniem z zaburzeniami komunikacji i sprawności językowej w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Wymagania wstępne:

Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (studia pierwszego stopnia (dyplom uzyskany przed wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela) studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie) posiadających przygotowanie pedagogiczne

 

Oczekiwane kompetencje kandydata:

Kandydat posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych.

Warunki ukończenia studiów: zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie i zdanie egzaminu końcowego.

Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2024 r (nie prowadzimy zajęć on-line)

TERMINARZ ZJAZDÓW

SEMESTR I

140 godzin zajęć

 

Lp.

Sobota

niedziela

1

19.10.2024

20.10.2024

2

09.11.2024

10.11.2024

3

23.11.2024

24.11.2024

4

07.12.2024

08.12.2024

5

21.12.2024

22.12.2024

6

11.01.2025

12.01.2025

7

25.01.2025

26.01.2025

8

01.02.2025

02.02.2025

9

22.02.2025

23.02.2025

 

W sprawach merytorycznych proszę pisać do p.o. Kierownik Studiów dr Urszuli Gosk-Sobańskiej na adres: ulagosk@aps.edu.pl

  • KROK 1  - Rejestracja w systemie IRK
    Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
    W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat:
    • zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
    • wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
    • dokonuje wyboru kierunku studiów.
       
  • KROK 2  - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Studiów Podyplomowych:
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

  • Biuro Studiów Podyplomowych
    Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa

  • budynek A, II piętro, pok. 1211

  • lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
  • godziny otwarcia - http://www.aps.edu.pl/studia-podyplomowe-i-kursy/kontakt/

Wymagane dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
  • kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y) wraz z kserokopią suplementu(-ów) do dyplomu(-ów),
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje pedagogiczne, jeżeli dyplom jednoznacznie nie wskazuje na ich uzyskanie.

Zasady naboru na studia podyplomowe:

Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.

Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studiów Podyplomowych i Kursów (data złożenia lub data stempla pocztowego).