Kod | ZP-EIW |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 28 |
Limit miejsc | 28 |
Czas trwania | 1,5 roku |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (24.04.2024 09:00 – 15.10.2024 23:59)
Studia kwalifikacyjne.
p.o. Kierownika: dr Urszula Gosk-Sobańska (e-mail: ulagosk@aps.edu.pl)
Czas trwania studiów: X 2024 - III 2026
Czesne: 2200 zł za jeden semestr x 3 semestry
Cel kształcenia:
Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.
Podstawy prawne kwalifikacji
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli Dz.U. 2023 poz. 2102
Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów
na stanowisku nauczyciela wspomagającego w:
- przedszkolach integracyjnych;
- szkołach integracyjnych;
- klasach integracyjnych
- klasach ogólnodostępnych.
Sylwetka absolwenta:
Absolwent studiów podyplomowych Edukacja integracyjna i włączająca prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy.
Absolwent posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych i społecznych. Posiada wiedzę o możliwościach edukacyjnych, metodach oddziaływania rewalidacyjnego, rehabilitacyjnego i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy.
Absolwent jest przygotowany do współorganizacji kształcenia integracyjnego/włączającego. Posiada umiejętności organizowania i koordynowania kształcenia specjalnego ucznia z niepełnosprawnością w edukacji integracyjnej i włączającej, koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych.
Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy z uczniami: z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami wzroku, zaburzeniami słuchu, z niepełnosprawnoscią ruchową i chorobą przewlekłą, w tym z chorobą psychiczną, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z uczniem niedostosowanym społecznie oraz zagrożonym niedostosowaniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji, z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczniem z zaburzeniami komunikacji i sprawności językowej w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych.
Wymagania wstępne:
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (studia pierwszego stopnia - dyplom uzyskany przed wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela - oraz studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie) posiadających przygotowanie pedagogiczne
Oczekiwane kompetencje kandydata:
Kandydat posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych.
Warunki ukończenia studiów: zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie i zdanie egzaminu końcowego.
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2024 r (nie prowadzimy zajęć on-line)
TERMINARZ ZJAZDÓW
SEMESTR I 140 godzin zajęć
|
||
Lp. |
Sobota |
niedziela |
1 |
19.10.2024 zamiana na 26.10.2024r. |
20.10.2024 zamiana na 27.10.2024r. |
2 |
09.11.2024 |
10.11.2024 |
3 |
23.11.2024 |
24.11.2024 |
4 |
07.12.2024 |
08.12.2024 |
5 |
21.12.2024 |
22.12.2024 |
6 |
11.01.2025 |
12.01.2025 |
7 |
25.01.2025 |
26.01.2025 |
8 |
01.02.2025 |
02.02.2025 |
9 |
22.02.2025 |
23.02.2025 |
W sprawach merytorycznych proszę pisać do p.o. Kierownik Studiów dr Urszuli Gosk-Sobańskiej na adres: ulagosk@aps.edu.pl
- KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: - zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
- dokonuje wyboru kierunku studiów.
- KROK 2 - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Obsługi Osób Studiujących:
-
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
-
Biuro Obsługi Osób Studiujących
Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa -
budynek C, I piętro, pok. 3147
- lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
- godziny otwarcia:
poniedziałek – 9.00 – 14.00
wtorek – 9.00 – 14.00
środa – 9.00 – 14.00
czwartek – 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej
sobota (w terminach zjazdów studiów niestacjonarnych) - Biuro Obsługi Osób Studiujących - 9.00-14.00
Wymagane dokumenty:
- podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y) wraz z kserokopią suplementu(-ów) do dyplomu(-ów),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje pedagogiczne, jeżeli dyplom jednoznacznie nie wskazuje na ich uzyskanie.
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Obsługi Osób Studiujących (data złożenia lub data stempla pocztowego).