Kod | ZP-PPP |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 30 |
Limit miejsc | 30 |
Czas trwania | 1,5 roku |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (08.11.2024 10:00 – 08.11.2024 12:00)
Studia kwalifikacyjne
Kierownik Studiów: dr Marlena Grzelak-Klus (e-mail: lenag@aps.edu.pl)
Czesne - 1 600,00 zł za jeden semestr x 3 semestry
Cel kształcenia:
wykształcenie kompetentnych, twórczych i zaangażowanych psychologów działających w szkole i jej środowisku.
Nabywane kwalifikacje:
Przygotowanie pedagogiczne od wykonywania zawodu nauczyciela psychologa.
Podstawy prawne kwalifikacji:
Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów:
zatrudnienie na stanowisku nauczyciela psychologa w systemie edukacji
Absolwent studiów posiada wiedzę psycho-pedagogiczną, z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki przygotowującą do kompleksowej realizacji zadań szkoły. Umiejętnie komunikuje się z uczestnikami działań wychowawczych. Jest zdolny do doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego. Ma właściwie ukształtowane postawy etyczne i prospołeczne.
Absolwent nabywa i uzupełnia kompetencje w zakresie: dydaktycznym – wyrażającym się w umiejętności optymalizacji prowadzonego procesu kształcenia; wychowawczym i społecznym – związanym z umiejętnością rozpoznawania potrzeb uczestników zajęć oraz zdolnością do współpracy w relacjach międzyludzkich; kreatywnym – wyrażającym się zdolnością do samokształcenia, innowacyjnością i niestandardowością działań w powiązaniu ze zdolnościami adaptacyjnymi, mobilnością i elastycznością; prakseologicznym – wyrażającym się skutecznością w planowaniu, realizacji, organizowaniu, kontroli i ocenie procesów edukacyjnych; komunikatywnym – wyrażającym się skutecznością zachowań werbalnych i pozawerbalnych w sytuacjach edukacyjnych oraz umiejętnością posługiwania się technologią informacyjną, w tym jej wykorzystywania w prowadzeniu zajęć.
Absolwent studiów przygotowywany jest ponadto do:
- współpracy z uczestnikami zajęć, ich środowiskiem rodzinnym oraz szerszym środowiskiem społecznym w realizacji zadań edukacyjnych;
- podejmowania zadań edukacyjnych wykraczających poza zakres prowadzonych zajęć;
- samodzielnego tworzenia i weryfikowania projektów własnych działań oraz podejmowania działań upowszechniających wzory dobrej praktyki pedagogicznej;
- kierowania własnym rozwojem zawodowym i osobowym oraz podejmowania jego doskonalenia we współpracy z innymi pracownikami oświaty;
- posługiwania się przepisami prawa dotyczącego systemu oświatowego.
Wymagania wstępne:
wykształcenie wyższe psychologiczne
Oczekiwane kompetencje kandydata: kierunkowe zgodne z kierunkiem studiów
Planowany terminarz:
Studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów nr 4
semestr ZIMOWY 2024/25(semestr 1)
1. 26-27 października 2024r.
2. 24 - 25 listopada 2024r.
3. 7-8 grudnia 2024r..
4. 11-12 stycznia 2025r.
5. 25 - 26 stycznia 2025r.
6. 8 - 9 lutego 2025r
Studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego dla psychologów nr 9
semestr LETNI 2024/25 (semestr 2)
1. 8-9 marca 2025r.
2. 22-23 marca 2025r.
3. 5-6 kwietnia 2025r.
4. 10-11 maja 2025r.
5. 24-25 maja 2025r
6. 14-15 czerwca 2025r
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2024 (nie prowadzimy zajęć on-line)
W sprawach merytorycznych proszę pisać do Kierownik Studiów dr Marleny Grzelak-Klus na adres: lenag@aps.edu.pl
KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK
- Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: - zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
- dokonuje wyboru kierunku studiów.
- KROK 2 - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Obsługi Osób Studiujących:
-
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
-
Biuro Obsługi Osób Studiujących
Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa -
budynek C, I piętro, pok. 3147
- lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
- godziny pracy:
poniedziałek – 9.00 – 14.00
wtorek – 9.00 – 14.00
środa – 9.00 – 14.00
czwartek – 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej
-
sobota (w terminach zjazdów studiów niestacjonarnych) - Biuro Obsługi Osób Studiujących - 9.00-14.00
Wymagane dokumenty:
- podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć)) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich.
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Obsługi Osób Studiujących (data złożenia lub data stempla pocztowego).
PLAN STUDIÓW:
Pełna nazwa przedmiotu |
Łączny wymiar godzin |
Forma zal. |
Forma zajęć i liczba godzin |
|||||
Sem. I |
Sem. II |
Sem. III |
||||||
wyk |
ćw. |
wyk |
ćw. |
wyk |
ćw. |
|||
Podstawy wiedzy o wychowaniu i nauczaniu w szkole |
30 |
E |
15 |
15 |
|
|
|
|
Emisja głosu z elementami kultury języka |
15 |
Z |
|
15 |
|
|
|
|
Organizowanie bezpiecznego środowiska edukacyjnego. |
15 |
Z |
|
15 |
|
|
|
|
Prawne podstawy edukacji |
10 |
Z |
10 |
|
|
|
|
|
Pedagogika szkolna i przedszkolna |
25 |
ZO |
|
|
10 |
15 |
|
|
Psychodydaktyka |
20 |
E |
|
|
10 |
10 |
|
|
Kierowanie klasą szkolną |
10 |
ZO |
10 |
|
|
|
|
|
Innowacyjne i alternatywne metody pracy szkoły |
10 |
Z |
|
|
|
10 |
|
|
Studium przypadku -seminarium-1 |
5 |
Z |
|
|
|
5 |
|
|
Studium przypadku -seminarium-2 |
5 |
Z |
|
|
|
|
|
5 |
Elementy prawa rodzinnego i opiekuńczego |
10 |
ZO |
|
|
|
|
10 |
|
Metodyka oddziaływań psychowychowawczych |
25 |
ZO |
|
|
|
|
10 |
15 |
Metody diagnozy i wspierania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
20 |
ZO |
|
|
10 |
10 |
|
|
Praca z grupą szkolną |
10 |
Z |
|
10 |
|
|
|
|
Metodyka pracy psychologa w placówkach edukacyjnych |
30 |
ZO |
|
|
|
|
10 |
20 |
Etyka w pracy nauczyciela |
10 |
ZO |
|
|
|
10 |
|
|
Poradnictwo edukacyjno-zawodowe |
10 |
Z |
|
|
|
10 |
|
|
Rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela |
15 |
Z |
|
|
|
|
5 |
10 |
Wykorzystanie technik cyfrowych w pracy nauczyciela |
10 |
Z |
|
10 |
|
|
|
|
Praktyka pedagogiczna asystencka |
40 |
Z |
|
40 |
|
|
|
|
Praktyka pedagogiczno-dydaktyczna |
40 |
Z |
|
|
|
40 |
|
|
Praktyka zawodowa |
40 |
Z |
|
|
|
|
|
40 |
|
|
35 |
105 |
30 |
110 |
35 |
90 |
|
RAZEM |
405 |
|
140 |
140 |
125 |
|||
ŁĄCZNIE |
|
|
405 |