Kod | ZP-STC |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 12 |
Limit miejsc | 12 |
Czas trwania | 1 rok |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (25.04.2024 11:30 – 15.10.2024 23:59)
Studia doskonalące
Kierownik studiów podyplomowych:
dr Wioletta Dziarnowska (e-mail: wdziarnowska@aps.edu.pl)
Czas trwania studiów podyplomowych:
2 semestry - studia realizowane w formie zjazdów weekendowych (sobota - niedziela), zaplanowane średno co 2-3 tygodnie. Zajęcia odbywać się będą w budynkach APS przy Szczęśliwickiej 40.
Czesne - 3 200,00 zł za jeden semestr x 2 semestry
Cele studiów i efekty kształcenia:
Celem studiów doskonalących jest rozwój kompetencji społecznych i profesjonalnych pozwalających zbudować relację służącą osobistemu i zawodowemu rozwojowi klienta. Podczas studiów dajemy możliwość wypracowania świadomości właściwego rozróżniania poszczególnych modeli, technik i narzędzi pracy coachingowej oraz ich dobierania adekwatnie do potrzeb klienta. Poprzez stosowanie aktywnych form pracy uczestnicy będą mogli odnieść do praktyki poznane modele, techniki i narzędzia, osadzając je w całości procesu coachingowego. Służyć będzie temu także wiedza o współczesnych przemianach sytuacji egzystencjalnej i kulturowej człowieka.
Najważniejsze cele szczegółowe studium:
- Poznanie naukowych podstaw coachingu, w tym psychologii coachingu
- Zaznajomienie z kluczowymi specjalnościami coachingu, w tym coachingiem rozwoju osobistego, coachingiem kariery, coachingiem menedżerskim
- Zapoznanie z różnymi modelami, narzędziami i technikami pracy coachingowej
- Rozwinięcie kluczowych umiejętności coachingowych niezbędnych w prowadzeniu samodzielnej praktyki
- Zbudowanie świadomości standardów etycznych koniecznych dla efektywnej pracy coacha i umiejętności zachowania się w sytuacjach dylematów etycznych.
Charakterystyka studiów:
Uwagi o realizacji: Plan studiów obejmuje 168 godzin. Zajęcia dydaktyczne realizowane są w blokach tematycznych:
1) blok teoretyczny – zaznajomienie się z podstawami naukowymi praktyki coachingu
2) blok metodyczny – poznanie specjalności coachingu i narzędzi pracy coacha
3) blok zajęć praktycznych – trening umiejętności coachingowych
Zajęcia są realizowane w formie wykładów, warsztatów, ćwiczeń i konwersatoriów; prowadzone przez specjalistów z zakresu psychologii, socjologii, pedagogiki i filozofii.
Czas trwania studiów podyplomowych:
2 semestry - studia realizowane w formie zjazdów weekendowych (sobota - niedziela), zaplanowane średno co 2-3 tygodnie. Zajęcia odbywać się będą w budynku APS przy Szczęśliwickiej 40.
Warunki studiowania:
Zajęcia odbywają się w postaci sesji sobotnio-niedzielnych, zaplanowanych średnio co 2, 3 - tygodnie.
Warunki ukończenia studiów i uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych:
Aktywność na zajęciach (dopuszczalna jest 5% absencja w ciągu semestru) i realizacja wymogów zaliczeniowych z poszczególnych przedmiotów, pozytywne zaliczenie przygotowanego i zaprezentowanego samodzielnego projektu coachingowego.
Wykładowcy:
Zajęcia na studiach (wykłady i ćwiczenia) prowadzą nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni eksperci w zakresie różnych form pracy coachingowej - w zależności od modułu: osoby zajmujące się executive coachingiem, life coachingiem, coachingiem rozwoju osobistego oraz coachingiem motywacyjnym, a także psycholodzy i specjaliści w dziedzinach pokrewnych.
Wymagania wobec kandydatów:
Ukończone studia zawodowe lub studia magisterskie (licencjat lub magister), zainteresowanie problematyką coachingu
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2024 (nie prowadzimy zajęć on-line)
Terminarz Studium Coachingu:
2024
26.10, 16-17.11, 30.11-1.12, 14-15.12
2025
18-19.01, 22-23.02, 15-16.03, 29-30.03, 26-27.04, 17-18.05, 21-22.06
W sprawach merytorycznych proszę pisać do Kierownik Studiów dr Wioletty Dziarnowskiej na adres: wdziarnowska@aps.edu.pl
- KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: - zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
- dokonuje wyboru kierunku studiów.
- KROK 2 - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Obsługi Osób Studiujących:
-
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
-
Biuro Obsługi Osób Studiujących
Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa -
budynek C, I piętro, pok. 3147
- lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
- godziny pracy:
poniedziałek – 9.00 – 14.00
wtorek – 9.00 – 14.00
środa – 9.00 – 14.00
czwartek – 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej
-
sobota (w terminach zjazdów studiów niestacjonarnych) - Biuro Obsługi Osób Studiujących - 9.00-14.00
Wymagane dokumenty:
- podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich.
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Obsługi Osób Studiujących (data złożenia lub data stempla pocztowego).
Szczegółowy plan studiów:
Kod w USOS |
Nazwa przedmiotu |
Łączny wymiar godzin |
Forma zaliczenia |
Liczba punktów ECTS |
Forma zajęć i liczba godzin |
|||||
Sem. I |
Sem. II |
Sem. III |
||||||||
wyk. |
ćw. |
wyk. |
ćw. |
wyk. |
ćw. |
|||||
Przedmioty |
||||||||||
SP-TIN1
|
Trening integracyjny |
2 |
Zal. |
0 |
|
2 |
|
|
|
|
SP-WDC
|
Wprowadzenie do coachingu |
6 |
Zal z oceną |
4 |
6 |
|
|
|
|
|
SP-PCO |
Psychologia coachingu |
6 |
Zal z oceną |
4 |
6 |
|
|
|
|
|
SP-FPC |
Filozoficzne podstawy coachingu |
6 |
Zal. z oceną |
4 |
6 |
|
|
|
|
|
SP-COI |
Coaching indywidualny
|
2 |
Zal. |
1 |
|
2 |
|
|
|
|
SP-CKW |
Coaching kariery i wspierania rozwoju zawodowego
|
20 |
Zal. z oceną |
3 |
5 |
15 |
|
|
|
|
SP-ECM |
Elementy coachingu menedżerskiego
|
20 |
Zal. z oceną |
3 |
|
|
5 |
15 |
|
|
|
Metody coachingowe w procesie dydaktycznym i wychowawczym
|
20 |
Zal. z oceną |
3 |
5 |
5 |
|
10 |
|
|
SP-CCZ |
Coaching wartości, celów życiowych i rozwoju osobistego
|
20 |
Zal. z oceną |
3 |
|
|
5 |
15 |
|
|
|
Narzędzia coachingowe w rozwoju twórczego myślenia |
14 |
Zal. z oceną |
2 |
|
|
2 |
12 |
|
|
SP-MRC |
Model rozmowy coachingowej |
16 |
Zal. z oceną |
3 |
4 |
12 |
|
|
|
|
SP-ZUC |
Zasoby i umiejętności coacha
|
16 |
Zal. z oceną |
3 |
4 |
12 |
|
|
|
|
SP-PWS |
Projekt własny |
20 |
Egzamin |
5 |
|
|
|
20 |
|
|
|
w semestrze: |
|
38 |
84 |
84 |
|
||||
|
ŁĄCZNIE |
168 |
|
38 |
168 |