Rekrutacja na studia podyplomowe 2025/26

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej

Szczegóły
Kod ZP-DTD
Jednostka organizacyjna Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Forma studiów Niestacjonarne
Poziom kształcenia Podyplomowe
Języki wykładowe polski
Minimalna liczba studentów 36
Czas trwania 3 semestry
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (10.07.2025 12:00 – 14.09.2025 23:59)

Nazwa studiów podyplomowych:

Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej

Kierownik studiów podyplomowych (dane kontaktowe):

dr Ewelina Młynarczyk-Karabin

e-mail: emlynarczyk@aps.edu.pl, tel. 531 776 727

Numer edycji studiów podyplomowych:

13 (DTD13)

Czas trwania studiów i liczba semestrów:

1.10.2025-31.03.2027

3 semestry

Czesne (koszt za jeden semestr x liczba semestrów):

10500 zł (3500 zł x3)

Charakter studiów:

kwalifikacyjne/doskonalące

Wymagania wstępne:

Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia licencjackie lub magisterskie, tj. dla:

- psychologów

- nauczycieli

- pedagogów specjalnych

- rehabilitantów

- fizjoterapeutów

Oczekiwane kompetencje kandydata:

- posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki i  psychologii rozwojowej dziecka.

Zasady naboru na studia podyplomowe (zgodnie z Regulaminem):

Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.

Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej lub mailowo na adres biurorekrutacji@aps.edu.pl) w Zespole ds. Rekrutacji do 3 dni od dnia zakończenia rekrutacji w IRK (data złożenia lub data stempla pocztowego).

Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzone jest przez kierownika studiów  podyplomowych na podstawie dostarczonych prawidłowo i kompletnie dokumentów, zakończone podjęciem decyzji o zakwalifikowaniu bądź niezakwalifikowaniu kandydata.

Wymagane dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
  • kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich,

Cel kształcenia:

Ukończenie studiów podyplomowych dających wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz kompetencje do prowadzenia zajęć metodą integracji sensorycznej.

Zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i  jego rodziny.

Uzyskanie certyfikatu ukończenia I i II stopnia SI dającego możliwość diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej wydanego przez PSTiS oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez APS. Podstawą ukończenia studiów jest uczestniczenie w zajęciach, uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów, które odbywają się w trakcie trwania studiów oraz odbycie praktyk (również podczas trwania studiów).

Sylwetka absolwenta i możliwości zatrudnienia:

Absolwent posiada kompetencje do diagnozowania i  prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka.

Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem MNiSW z 28 grudnia 2023r., potwierdzające uzyskanie określonych w programie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.

Absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia I i II stopnia kursu integracji sensorycznej wydany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, co stanowi integralną część świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.

Absolwent  studiów podyplomowych Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej  posiada kompetencje do prowadzenia zajęć z zakresu integracji sensorycznej w  publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w  przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno–edukacyjno–wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Minimalna liczba Słuchaczy:

36

Warunki ukończenia studiów:

Ocena pozytywna ze wszystkich przedmiotów realizowanych w ramach studiów oraz zaliczone praktyki.

Terminarz zjazdów (daty):

Zjazdy zaplanowane w siedzibie APS:

11-12.10.2025

25-26.10.2025

15-16.11.2025

29-30.11.2025

13-14.12.2025

O terminach 3 zjazdów 5-dniowych zaplanowanych w siedzibie PSTIS słuchacze zostaną poinformowani podczas pierwszego zjazdu.

Łączna liczba godzin dydaktycznych realizowana stacjonarnie i online (wskazanie wymiaru procentowego):

478 godzin dydaktycznych realizowanych stacjonarnie (100%)

Praktyki (nazwa, liczba godzin i miejsce):

Praktyki 60 godzin: 30 godzin praktyka pedagogiczna realizowana w placówkach edukacyjnych publicznych i niepublicznych w których jest dziecko z diagnozą zaburzeń integracji sensorycznej + 30 godzin praktyka zawodowa realizowana w placówkach publicznych i niepublicznych pod opieką Terapeuty integracji sensorycznej.

Dane kontaktowe:

Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Zespół ds. Rekrutacji
ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
budynek C, I piętro, pok. 3123

e-mail: biurorekrutacji@aps.edu.pl
tel. 22 589 36 78
tel. 22 589 36 00 wew. 3123

godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek: 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej

W sprawach merytorycznych proszę kontaktować się z Kierownikiem Studiów

Dodatkowe informacje

Kandydat na studia podyplomowe zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w kwocie 30 zł, nie później niż do zakończenia procesu rekrutacji określonego dla danej edycji studiów.
W przypadku rozpoczęcia studiów zaliczka, zaliczana jest na poczet pierwszej wpłaty.
W przypadku nieuruchomienia studiów lub rezygnacji złożonej przez kandydata lub słuchacza przed rozpoczęciem kształcenia na studiach zaliczka podlega zwrotowi.

 

 

Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej

STUDIA PODYPLOMOWE,  niestacjonarne

   
                   

Pełna nazwa przedmiotu

Kod jednostki

Łączny wymiar  godzin

wymiar godzin

Forma zal.

I sem.

II sem.

III sem.

ECTS

 

W

Ćw.

 
 

(1) MODUŁ WPROWADZAJĄCY 

 

Neuropsychologia kliniczna

1002

10

10

 

E

10

   

2

 

Podstawy neurologii dziecięcej

1002

10

10

 

E

10

   

2

 

Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej

1002

10

10

 

E

10

   

2

 

(2) MODUŁ II - NEUROBIOLOGICZNE PODSTAWY ROZWOJU

 

Podstawy teorii integracji sensorycznej (Kurs SI I)

1002

48

18

30

E

48

   

3

 

Prawidłowości procesów integracji sensorycznej (Kurs SI II)

1002

15

 

15

ZO

15

   

1

 

Rozwój psychoruchowy małego dziecka 0-3

1002

15

 

15

E

15

   

2

 

Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym

1002

15

15

 

E

15

   

4

 

Zaburzenia w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym

1002

10

 

10

E

10

   

2

 

Współpraca z rodziną dziecka z zaburzeniami SI

1002

20

 

20

ZO

20

   

4

 

(3) MODUŁ DIAGNOSTYCZNY

 

Diagnoza psychopedagogiczna

1002

10

10

 

E

 

10

 

1

 

Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym

1002

20

 

20

ZO

 

20

 

3

 

Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku szkolnym

1002

20

 

20

ZO

 

20

 

3

 

Diagnoza i terapia zaburzeń SI u dziecka w wieku przedszkolnym

1002

15

 

15

ZO

 

15

 

2

 

Diagnoza i terapia zaburzeń SI u dziecka w wieku  szkolnym

1002

15

 

15

ZO

 

15

 

2

 

Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami w rozwoju

1002

20

 

20

ZO

 

20

 

1

 

Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi

1002

18

18

 

E

 

18

 

2

 

Zastosowanie Południowo Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej (II st.SI)

1002

17

 

17

ZO

 

17

 

2

 

Wybrane narzędzia diagnostyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej (IIst)

1002

10

 

10

ZO

 

10

 

1

 

(4) MODUŁ TERAPEUTYCZNO-PRAKTYCZNY

 

Wybrane metody neurofizjologiczne

1002

20

 

20

ZO

   

20

2

 

Metody terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju

1002

10

 

10

ZO

   

10

3

 

Wybrane metody terapii zachowań problemowych

1002

10

10

 

E

   

10

2

 

Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w usprawnianiu integracji zmysłów

1002

15

 

15

ZO

   

15

2

 

Aranżacja przestrzeni terapeutycznej

1002

10

 

10

ZO

   

10

1

 

Standardy opracowania wyników badań i pisanie raportów SI

1002

20

 

20

ZO

   

20

2

 

Terapia logopedyczna

1002

15

 

15

ZO

   

15

2

 

Terapia pedagogiczna

1002

15

 

15

ZO

   

15

2

 

Dieta sensoryczna

1002

20

 

20

ZO

   

20

2

 

Organizacja procesu terapeutycznego i ergonomia pracy

1002

10

 

10

ZO

   

10

1

 

Ćwiczenia umiejętności prowadzenia zajęć na sali terapeutycznej

1002

15

 

15

E

   

15

1

 

Prowadzenie terapii SI

1002

20

 

20

E

   

20

3

 

Praktyki

 

Praktyki

1002

60

 

60

ZAL

   

60

5

 

RAZEM

 

538

83

455

       

67

 

Indywidualne praktyki 60 godzin (30 z ramienia APS/30 z ramienia PSTIS) - 5 ECTS