Kod | ZP-DTD |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 36 |
Czas trwania | 3 semestry |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Nazwa studiów podyplomowych:
Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej
Kierownik studiów podyplomowych (dane kontaktowe):
dr Ewelina Młynarczyk-Karabin
e-mail: emlynarczyk@aps.edu.pl, tel. 531 776 727
Numer edycji studiów podyplomowych:
13 (DTD13)
Czas trwania studiów i liczba semestrów:
1.10.2025-31.03.2027
3 semestry
Czesne (koszt za jeden semestr x liczba semestrów):
10500 zł (3500 zł x3)
Charakter studiów:
kwalifikacyjne/doskonalące
Wymagania wstępne:
Studia przeznaczone są dla osób, które ukończyły studia licencjackie lub magisterskie, tj. dla:
- psychologów
- nauczycieli
- pedagogów specjalnych
- rehabilitantów
- fizjoterapeutów
Oczekiwane kompetencje kandydata:
- posiadanie podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii rozwojowej dziecka.
Zasady naboru na studia podyplomowe (zgodnie z Regulaminem):
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej lub mailowo na adres biurorekrutacji@aps.edu.pl) w Zespole ds. Rekrutacji do 3 dni od dnia zakończenia rekrutacji w IRK (data złożenia lub data stempla pocztowego).
Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzone jest przez kierownika studiów podyplomowych na podstawie dostarczonych prawidłowo i kompletnie dokumentów, zakończone podjęciem decyzji o zakwalifikowaniu bądź niezakwalifikowaniu kandydata.
Wymagane dokumenty:
- podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich,
Cel kształcenia:
Ukończenie studiów podyplomowych dających wiedzę z zakresu diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz kompetencje do prowadzenia zajęć metodą integracji sensorycznej.
Zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny.
Uzyskanie certyfikatu ukończenia I i II stopnia SI dającego możliwość diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej wydanego przez PSTiS oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez APS. Podstawą ukończenia studiów jest uczestniczenie w zajęciach, uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich przedmiotów, które odbywają się w trakcie trwania studiów oraz odbycie praktyk (również podczas trwania studiów).
Sylwetka absolwenta i możliwości zatrudnienia:
Absolwent posiada kompetencje do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem MNiSW z 28 grudnia 2023r., potwierdzające uzyskanie określonych w programie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.
Absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia I i II stopnia kursu integracji sensorycznej wydany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej, co stanowi integralną część świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.
Absolwent studiów podyplomowych Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej posiada kompetencje do prowadzenia zajęć z zakresu integracji sensorycznej w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno–edukacyjno–wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Minimalna liczba Słuchaczy:
36
Warunki ukończenia studiów:
Ocena pozytywna ze wszystkich przedmiotów realizowanych w ramach studiów oraz zaliczone praktyki.
Terminarz zjazdów (daty):
Zjazdy zaplanowane w siedzibie APS:
11-12.10.2025
25-26.10.2025
15-16.11.2025
29-30.11.2025
13-14.12.2025
O terminach 3 zjazdów 5-dniowych zaplanowanych w siedzibie PSTIS słuchacze zostaną poinformowani podczas pierwszego zjazdu.
Łączna liczba godzin dydaktycznych realizowana stacjonarnie i online (wskazanie wymiaru procentowego):
478 godzin dydaktycznych realizowanych stacjonarnie (100%)
Praktyki (nazwa, liczba godzin i miejsce):
Praktyki 60 godzin: 30 godzin praktyka pedagogiczna realizowana w placówkach edukacyjnych publicznych i niepublicznych w których jest dziecko z diagnozą zaburzeń integracji sensorycznej + 30 godzin praktyka zawodowa realizowana w placówkach publicznych i niepublicznych pod opieką Terapeuty integracji sensorycznej.
Dane kontaktowe:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Zespół ds. Rekrutacji
ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
budynek C, I piętro, pok. 3123
e-mail: biurorekrutacji@aps.edu.pl
tel. 22 589 36 78
tel. 22 589 36 00 wew. 3123
godziny otwarcia:
poniedziałek – czwartek: 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej
W sprawach merytorycznych proszę kontaktować się z Kierownikiem Studiów
Dodatkowe informacje
Kandydat na studia podyplomowe zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w kwocie 30 zł, nie później niż do zakończenia procesu rekrutacji określonego dla danej edycji studiów.
W przypadku rozpoczęcia studiów zaliczka, zaliczana jest na poczet pierwszej wpłaty.
W przypadku nieuruchomienia studiów lub rezygnacji złożonej przez kandydata lub słuchacza przed rozpoczęciem kształcenia na studiach zaliczka podlega zwrotowi.
Diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej STUDIA PODYPLOMOWE, niestacjonarne |
||||||||||
Pełna nazwa przedmiotu |
Kod jednostki |
Łączny wymiar godzin |
wymiar godzin |
Forma zal. |
I sem. |
II sem. |
III sem. |
ECTS |
||
W |
Ćw. |
|||||||||
(1) MODUŁ WPROWADZAJĄCY |
||||||||||
Neuropsychologia kliniczna |
1002 |
10 |
10 |
E |
10 |
2 |
||||
Podstawy neurologii dziecięcej |
1002 |
10 |
10 |
E |
10 |
2 |
||||
Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej |
1002 |
10 |
10 |
E |
10 |
2 |
||||
(2) MODUŁ II - NEUROBIOLOGICZNE PODSTAWY ROZWOJU |
||||||||||
Podstawy teorii integracji sensorycznej (Kurs SI I) |
1002 |
48 |
18 |
30 |
E |
48 |
3 |
|||
Prawidłowości procesów integracji sensorycznej (Kurs SI II) |
1002 |
15 |
15 |
ZO |
15 |
1 |
||||
Rozwój psychoruchowy małego dziecka 0-3 |
1002 |
15 |
15 |
E |
15 |
2 |
||||
Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym |
1002 |
15 |
15 |
E |
15 |
4 |
||||
Zaburzenia w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym |
1002 |
10 |
10 |
E |
10 |
2 |
||||
Współpraca z rodziną dziecka z zaburzeniami SI |
1002 |
20 |
20 |
ZO |
20 |
4 |
||||
(3) MODUŁ DIAGNOSTYCZNY |
||||||||||
Diagnoza psychopedagogiczna |
1002 |
10 |
10 |
E |
10 |
1 |
||||
Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym |
1002 |
20 |
20 |
ZO |
20 |
3 |
||||
Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku szkolnym |
1002 |
20 |
20 |
ZO |
20 |
3 |
||||
Diagnoza i terapia zaburzeń SI u dziecka w wieku przedszkolnym |
1002 |
15 |
15 |
ZO |
15 |
2 |
||||
Diagnoza i terapia zaburzeń SI u dziecka w wieku szkolnym |
1002 |
15 |
15 |
ZO |
15 |
2 |
||||
Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami w rozwoju |
1002 |
20 |
20 |
ZO |
20 |
1 |
||||
Diagnoza i terapia dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi |
1002 |
18 |
18 |
E |
18 |
2 |
||||
Zastosowanie Południowo Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej (II st.SI) |
1002 |
17 |
17 |
ZO |
17 |
2 |
||||
Wybrane narzędzia diagnostyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami integracji sensorycznej (IIst) |
1002 |
10 |
10 |
ZO |
10 |
1 |
||||
(4) MODUŁ TERAPEUTYCZNO-PRAKTYCZNY |
||||||||||
Wybrane metody neurofizjologiczne |
1002 |
20 |
20 |
ZO |
20 |
2 |
||||
Metody terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju |
1002 |
10 |
10 |
ZO |
10 |
3 |
||||
Wybrane metody terapii zachowań problemowych |
1002 |
10 |
10 |
E |
10 |
2 |
||||
Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w usprawnianiu integracji zmysłów |
1002 |
15 |
15 |
ZO |
15 |
2 |
||||
Aranżacja przestrzeni terapeutycznej |
1002 |
10 |
10 |
ZO |
10 |
1 |
||||
Standardy opracowania wyników badań i pisanie raportów SI |
1002 |
20 |
20 |
ZO |
20 |
2 |
||||
Terapia logopedyczna |
1002 |
15 |
15 |
ZO |
15 |
2 |
||||
Terapia pedagogiczna |
1002 |
15 |
15 |
ZO |
15 |
2 |
||||
Dieta sensoryczna |
1002 |
20 |
20 |
ZO |
20 |
2 |
||||
Organizacja procesu terapeutycznego i ergonomia pracy |
1002 |
10 |
10 |
ZO |
10 |
1 |
||||
Ćwiczenia umiejętności prowadzenia zajęć na sali terapeutycznej |
1002 |
15 |
15 |
E |
15 |
1 |
||||
Prowadzenie terapii SI |
1002 |
20 |
20 |
E |
20 |
3 |
||||
Praktyki |
||||||||||
Praktyki |
1002 |
60 |
60 |
ZAL |
60 |
5 |
||||
RAZEM |
538 |
83 |
455 |
67 |
||||||
Indywidualne praktyki 60 godzin (30 z ramienia APS/30 z ramienia PSTIS) - 5 ECTS |