Kod | ZP-EAS |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Kierunek studiów | pedagogika specjalna |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 28 |
Czas trwania | 1,5 roku |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (17.04.2023 13:30 – 30.09.2023 23:59)
Studia kwalifikacyjne
Kierownik Studiów: dr Iwona Konieczna e-mail: ikonieczna@aps.edu.pl
Czesne - 2 100,00 zł za jeden semestr x 3 semestry
Cel kształcenia
przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu w warunkach kształcenia ogólnodostępnego, integracyjnego i specjalnego.
Kwalifikacje
Program studiów jest opracowany zgodnie z obowiązującym standardem kształcenia przygotowującym do wykonywania zawodu nauczyciela pedagoga specjalnego.
Aktualnie obowiązuje - Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Aktualnie obowiązującymi regulacjami określającymi kwalifikacje są:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli,
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 sierpnia 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Absolwent studiów podyplomowych Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie z niepełnosprawnością i wymagającego pomocy.
Absolwent posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznych i społecznych. Posiada wiedzę o możliwościach edukacyjnych, metodach oddziaływania rewalidacyjnego, rehabilitacyjnego i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z osobami ze spektrum autyzmu, w szczególności: rozpoznawania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy.
Absolwent jest przygotowany do współorganizacji kształcenia tej grupy osób. Posiada umiejętności organizowania i koordynowania kształcenia ucznia ze spektrum autyzmu w różnych typach placówek, koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych.
Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy i terapii z osobami ze spektrum autyzmu w różnych formach kształcenia.
Absolwent studiów, jako pedagog specjalny w zakresie edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu będzie organizował i koordynował proces kształcenia specjalnego ucznia ze spektrum autyzmu w placówce ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej.
Wymagania wstępne
studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych na kierunku pedagogika specjalna (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie) posiadających przygotowanie pedagogiczne.
Oczekiwane kompetencje kandydata
Kandydat posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych.
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2024 - rejestrację uruchomimy wiosną 2024
- KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: - zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
- dokonuje wyboru kierunku studiów.
- KROK 2 - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Studiów Podyplomowych:
-
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
-
Biuro Studiów Podyplomowych
Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa -
budynek A, II piętro, pok. 1211
- lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
- godziny pracy - http://www.aps.edu.pl/studia-podyplomowe-i-kursy/kontakt/
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studiów Podyplomowych i Kursów (data złożenia lub data stempla pocztowego).
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich i potwierdzenie uzyskania przygotowania pedagogicznego, nauczycielskiego, jeżeli dyplom tego nie wskazuje,
- potwierdzenie uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.
Plan studiów:
Kod i nazwa przedmiotu |
Kod jednostki organizacyjnej |
Semestr studiów |
Łączny wymiar godzin |
Forma zaliczenia |
Liczba punktów ECTS |
I semestr |
II semestr |
III semestr |
|
|||||||
wyk. |
ćw. |
lab./war. |
wyk. |
ćw. |
lab./war. |
wyk. |
ćw. |
lab./war. |
||||||||
Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (E.A.) |
||||||||||||||||
E. 1A. Przygotowanie merytoryczne |
||||||||||||||||
Podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
I |
10 |
EGZ |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Psychologiczne podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
I |
10 |
EGZ |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Medyczne podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
I |
10 |
EGZ |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Prawne podstawy edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
I |
10 |
EGZ |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Warsztaty rozwijające kompetencje społeczne |
1002000 |
I |
10 |
ZAL - OCENA |
1 |
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Metody terapii niedyrektywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
I |
25 |
ZAL - OCENA |
2 |
10 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Metody terapii dyrektywnej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
I |
25 |
ZAL - OCENA |
2 |
10 |
15 |
|
|
|
|
|
|
|
||
Metody wspomagające terapię i edukacje osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
II |
20 |
ZAL - OCENA |
2 |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
||
Psychospołeczna sytuacja dorosłych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ich rodzin |
10020000 |
II |
10 |
ZAL - OCENA |
1 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
||
Komunikacja alternatywna i wspomagająca osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
II |
25 |
ZAL - OCENA |
2 |
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
||
Wybrane metody i techniki terapii zachowań trudnych |
10020000 |
II |
20 |
ZAL - OCENA |
2 |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
||
Trening Umiejętności Społecznych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
II |
35 |
ZAL - OCENA |
2 |
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
||
Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
II |
25 |
EGZ |
2 |
|
|
|
10 |
15 |
|
|
|
|
||
Współpraca z rodziną uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
II |
5 |
ZAL |
1 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
||
Razem |
240 |
|
21 |
60 |
40 |
0 |
10 |
130 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||
100 |
140 |
0 |
||||||||||||||
240 |
||||||||||||||||
E.2A. Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne |
||||||||||||||||
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych dla dzieci, młodzieży i i programów terapeutycznych dla dorosłych osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
III |
15 |
ZAL-OCENA |
3 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|||
Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
10020000 |
III |
15 |
ZAL-OCENA |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
||
Metodyka kształcenia i wychowania dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w przedszkolu |
10020000 |
III |
20 |
ZAL-OCENA |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu -1 |
10020000 |
III |
20 |
ZAL-OCENA |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka kształcenia i wychowania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu -2 (uczeń ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym) |
10020000 |
III |
20 |
ZAL-OCENA |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka zajęć rewalidacyjnych z uczniem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu -1 |
10020000 |
III |
30 |
ZAL-OCENA |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
||
Metodyka zajęć rewalidacyjnych z uczniem z zaburzeniem ze spektrum autyzmu -2 (uczeń ze współwystępującą niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym) |
10020000 |
III |
20 |
ZAL-OCENA |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
||
Metodyka wspieranie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w dorosłym życiu |
10020000 |
III |
10 |
ZAL-OCENA |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
||
Razem |
150 |
|
12 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
150 |
0 |
||||
0 |
0 |
150 |
||||||||||||||
150 |
||||||||||||||||
E.3A. Praktyki zawodowe (120h; 6ECTS) |
||||||||||||||||
Praktyka asystencko-pedagogiczna |
10020000 |
I |
40 |
ZAL |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
40 |
||
Praktyka asystencko-pedagogiczna |
10020000 |
II |
40 |
ZAL |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
40 |
||
Praktyka asystencko-pedagogiczna |
10020000 |
III |
40 |
ZAL |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
40 |
||
Razem |
120 |
|
6 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
0 |
0 |
120 |
||||
0 |
0 |
120 |
||||||||||||||
120 |