Kod | ZP-PWD |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Kierunek studiów | psychologia |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 25 |
Czas trwania | 1 rok |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
PSYCHOLOGICZNE WSPARCIE DZIECI I MŁODZIEŻY W KRYZYSIE
Kierownik studiów podyplomowych: dr Ewa Odachowska-Rogalska
e-mail: eodachowska@aps.edu.pl
Czas trwania studiów podyplomowych: 2 semestry
Czesne: 2800,00 zł za jeden semestr x 2 semestry
Terminy zjazdów:
Zjazdy odbywają się w weekendy w godzinach: SB 900 –1730. ND 900 –1730
21-22.10.2023
04-05.11.2023
18-19.11.2023
02-03.12.2023
16-17.12.2023
13-14.01.2024
27-28.01.2024
10-11.02.2024
02-03.03.2024
16-17.03.2024
06-07.04.2024
27-28.04.2024
15-16.06.2024
16.06. zakończenie
Charakterystyka i uprawnienia studiów podyplomowych:
Są to studia doskonalące. Celem proponowanych studiów jest umożliwienie absolwentom pedagogiki i psychologii nabycie kompetencji w dziedzinie wsparcia dzieci i młodzieży w kryzysie psychicznym. Rodzajów kryzysów w tym okresie rozwojowym jest równie wiele, jak i form wsparcia, wyposażenie w takie kompetencje kadry pedagogicznej i psychologów szkolnych stanowi niezbędny element prawidłowego funkcjonowania każdej placówki oświatowej.
Cele studiów:
Studia rozszerzają kompetencje psychologów i pedagogów do pracy z dziećmi i młodzieżą w kryzysie wynikającym zarówno z aktualnie realizowanego etapu rozwojowego, jaki pomocy w kryzysach sytuacyjnym, psychologicznym i wynikającym z deficytów w różnych obszarach funkcjonowania
Charakterystyka studiów:
Absolwenci będą przygotowani do wsparcia dzieci i młodzieży w kryzysie w jednostkach takich jak szkoły, przedszkola, placówki oświatowe i poradnie.
-Studia w zakresie wsparcia dzieci i młodzieży w kryzysie stanowią odpowiedź na prośby zarówno środowiska psychologów i pedagogów szkolnych, jak i samych rodziców, którzy niejednokrotnie borykają się z własną niemocą w przypadku dzieci mających trudności związane z różnego rodzaju kryzysami sytuacyjnymi - mówi dr Ewa Odachowska-Rogalska, Kierownik Studiów podyplomowych Psychologiczne wsparcie dzieci i młodzieży w kryzysie - Studia te są wreszcie odpowiedzią na bezsilność dzieci, które z uwagi na brak dojrzałych mechanizmów radzenia sobie poszukują i potrzebują wsparcia mądrych dorosłych w otoczeniu. W swojej pracy terapeutycznej często spotykam dzieci cierpiące z powodu braku reakcji ze strony środowiska szkolnego, które czuje się bezsilne w obliczu traumy dziecka. Ta grupa zawodowa ma ogromny potencjał pomocowy, ale wymaga wsparcia i zbudowania zasobów w zakresie czynności pomocowych. Te studia mają potencjał pomóc wszystkim, bo dobre wsparcie ze strony instytucji to zaopiekowane dziecko i spokojniejszy rodzic.
Wymagania wstępne:
Warunkiem przyjęcia są ukończone studia magisterskie na kierunku psychologia lub pedagogika.
Oczekiwane kompetencje kandydata:
Zainteresowanie problematyką studiów.
Wykładowcy:
Trzon kadry dydaktycznej stanowią psychologowie, głównie pracownicy Akademii Pedagogiki Specjalnej, specjaliści praktycy, terapeuci i pracownicy naukowi uczelni.
Warunki studiowania:
Studia są płatne. Zajęcia będą odbywać się w czasie zjazdów sobotnio-niedzielnych (przeważnie raz w miesiącu, w niektórych miesiącach dwa zjazdy, liczba przewidywanych zjazdów 13).
Warunki ukończenia studiów i uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych:
Obecność na zajęciach, pozytywny wynik egzaminów cząstkowych, zaliczeń ćwiczeń objętych planem studiów.
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2023 r.
- KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: - zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
- dokonuje wyboru kierunku studiów.
- KROK 2 - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Studiów Podyplomowych:
-
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
-
Biuro Studiów Podyplomowych
Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa -
budynek A, II piętro, pok. 1211
- lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
- godziny pracy - http://www.aps.edu.pl/studia-podyplomowe-i-kursy/kontakt/
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Studiów Podyplomowych i Kursów (data złożenia lub data stempla pocztowego).
Wymagane dokumenty:
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich,
- potwierdzenie uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.
Plan studiów:
Pełna nazwa przedmiotu |
Łączny wymiar godzin |
Forma zal. |
Liczba pkt. ECTS |
Forma zajęć i liczba godzin |
|||
Sem. I |
Sem. II |
||||||
wyk |
ćw |
wyk |
ćw |
||||
Podstawy psychologii i poradnictwa psychologicznego |
10 |
zal |
1 |
10 |
|
|
|
Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży |
10 |
E |
2 |
10 |
|
|
|
Elementy wspomagania dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju |
10 |
E |
2 |
10 |
|
|
|
Psychologia kryzysu i interwencji kryzysowej |
20 |
E |
3 |
20 |
|
|
|
Specyfika reagowania dzieci i młodzieży w kryzysie w zależności od okresu rozwojowego |
10 |
E |
2 |
10 |
|
|
|
Typy kryzysów charakterystycznych dla okresu dzieciństwa i dorastania |
15 |
zal |
3 |
10 |
|
5 |
|
Prawne aspekty prowadzenia interwencji |
5 |
zal |
1 |
5 |
|
|
|
Interwencja w sytuacji zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży |
10 |
zal |
1 |
|
10 |
|
|
Wsparcie dziecka zagrożonego agresją i przemocą rówieśniczą |
10 |
zal |
1 |
|
|
|
10 |
Interwencja w kryzysie suicydalnym i zachowaniach autoagresywnych |
10 |
zal |
1 |
|
|
|
10 |
Wsparcie interwencyjne w zaburzeniach lękowych, nastroju i depresyjnych |
20 |
zal |
2 |
10 |
|
|
10 |
Wsparcie dzieci i młodzieży z zaburzenia odżywiania |
10 |
zal |
1 |
|
|
|
10 |
Uzależnienia behawioralne i od substancji psychoaktywnych |
20 |
zal |
2 |
10 |
|
|
10 |
Kryzysy wynikające z doświadczeń traumatycznych |
20 |
zal |
2 |
|
10 |
|
10 |
Interwencja w kryzysie rozwodu/rozstania rodziców |
20 |
zal |
2 |
|
10 |
|
10 |
Wsparcie dziecka zagrożonego przemocą w rodzinie |
20 |
zal |
2 |
|
|
|
20 |
Procedury interwencyjne w placówkach oświatowych na wypadek kryzysu |
20 |
zal |
2 |
|
|
|
20 |
RAZEM |
240 |
|
30 |
125 |
115 |
||
ŁĄCZNIE |
240 |
|
30 |
240 |
Partner Studiów:
Adamed Pharma jest rodzinną firmą farmaceutyczno-biotechnologiczną ze 100-procentowym udziałem kapitału polskiego, która powstała na bazie polskiej myśli naukowej i własnych patentów. Założona w 1986 roku dziś zatrudnia niemal 2700 współpracowników, posiada 2 zakłady produkcyjne w Polsce i jeden w Wietnamie. Filarami rozwoju firmy jest ekspansja zagraniczna oraz inwestycje w zwiększanie produkcji leków w Polsce oraz w innowacje. Od ponad 20 lat firma prowadzi własną innowacyjną działalność badawczo-rozwojową, na którą od 2001 przeznaczyła 2,1 mld złotych. Adamed prowadzi prace w ramach trzech platform badawczych. Własność intelektualna firmy jest chroniona ponad 200 patentami w większości krajów na świecie, a w swoim portfolio ma ponad 500 produktów. Każdego roku firma produkuje ponad 3 miliardy tabletek sprzedawanych na ponad 70 rynkach na świecie. Zapewnia bezpieczeństwo lekowe milionom pacjentów w Polsce i wielu innych krajach. Przyczynia się do rozwoju nie tylko krajowego rynku farmaceutycznego, ale również – ze względu na skalę przedsiębiorstwa – całej polskiej gospodarki.
Adamed Pharma ma 9 przedstawicielstw. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju oparta na innowacyjności oraz ekspansji zagranicznej – sprawiła, że firma to dziś znana i międzynarodowa marka. Od lat obserwuje sukcesywny wzrost sprzedaży swoich produktów – zarówno jeśli chodzi o wolumen, jak i wartość. Obecnie działalność zagraniczna stanowi jedną trzecią biznesu, a plany rozwoju zakładają zwiększenie tego udziału do 55%.