Kod | ZP-CMT |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Forma studiów | Niestacjonarne |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Języki wykładowe | polski |
Minimalna liczba studentów | 12 |
Limit miejsc | 12 |
Czas trwania | 1 rok |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (25.04.2024 11:30 – 15.10.2024 23:59)
Studia mają charakter doskonalący.
Kierownik studiów podyplomowych:
dr Wioletta Dziarnowska (e-mail: wdziarnowska@aps.edu.pl)
Czas trwania studiów podyplomowych: 2 semestry - studium realizowane w formie zjazdów weekendowych (sobota - niedziela, zaplanowanych średnio co 3/4 - tygodnie).
Czesne: 2 400,00 zł za jeden semestr x 2 semestryWykładowcy:
Zajęcia na studiach (wykłady, warsztaty, zajęcia projektowe) prowadzą nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni eksperci w zakresie różnych form pracy coachingowej, projektowej i tutorskiej.
Cele studiów i efekty kształcenia:
Celem studiów jest rozwój kompetencji społecznych i profesjonalnych pozwalających zbudować warsztat dydaktyczny oraz wychowawczy służący integralnemu rozwojowi uczniów i wypracowaniu oraz realizacji zindywidualizowanej ścieżki ich rozwoju naukowego, osobistego oraz społecznego. Studia poprzez zaznajomienie odbiorców z innowacyjnymi technikami nauczania i wspierania rozwoju dają możliwość wypracowania osobistej wizji nauczania opartej dodatkowo o wykorzystanie mocnych stron nauczyciela-wychowawcy. Poprzez stosowanie aktywnych form pracy uczestnicy będą mogli odnieść do praktyki dydaktycznej i wychowawczej poznane modele, techniki i narzędzia coachingowe, projektowe oraz tutorskie. Służyć będzie temu także wiedza o współczesnych przemianach sytuacji egzystencjalnej i kulturowej człowieka.
Najważniejsze cele szczegółowe studium:
• Poznanie naukowych podstaw coachingu, myślenia projektowego oraz tutoringu w tym psychologicznych i filozoficznych podstaw coachingu i rozwoju kreatywności
• Zapoznanie z różnymi modelami, narzędziami i technikami pracy coachingowej, projektowej oraz tutorskiej, w tym:
- zaznajomienie z innowacyjnymi technikami tworzenia rozwiązań będących odpowiedzią na zidentyfikowane potrzeby i aspiracje wybranej społeczności (współpracowników, rodziców) lub grupy uczniów;
- przećwiczenie praktycznych technik pracy z krótko- i długoterminowymi celami ucznia;
- wypracowanie umiejętności definiowania i wyłaniania kluczowych, dla rozwoju przyszłej kariery ucznia, zestawu kompetencji;
- poznanie nowych sposobów komunikacji z partnerami nauczyciela, nawiązywania współpracy z grupą i tworzenia zasad pracy i współpracy;
- przećwiczenie budowania indywidualnych strategii motywacyjnych dla uczniów;
- kształtowanie umiejętności posługiwania się „kluczem do satysfakcji zawodowej” oraz „kluczem do relacji”.
• Rozwinięcie kluczowych umiejętności coachingowych, projektowych i tutorskich niezbędnych w prowadzeniu samodzielnej praktyki dydaktycznej i wychowawczej
Wymagania wobec kandydatów:
a) ukończone studia zawodowe lub studia magisterskie (licencjat lub magister)
b) zainteresowanie problematyką innowacyjnych metod edukacyjnych i wspierania rozwoju.
Warunki ukończenia studiów i uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych:
Aktywność na zajęciach (dopuszczalna jest 5% absencja w ciągu semestru) i realizacja wymogów zaliczeniowych z poszczególnych przedmiotów, pozytywne zaliczenie przygotowanego i zaprezentowanego projektu scenariusza lekcji, warsztatu lub spotkania ze współpracownikami lub rodzicami uczniów.
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2024 (nie prowadzimy zajęć on-line)
Terminarz zjazdów:
27.10. 2024
9-10.11.2024
23-24.11. 2024
7-8.12.2024
11-12.01.2025
15-16.02. 2025
8-9.03.2025
22-23.03. 2025
12-13.04. 2025
10-11.05.2025
14-15.06.2025
W sprawach merytorycznych proszę pisać do Kierownik Studiów dr Wioletty Dziarnowskiej na adres: wdziarnowska@aps.edu.pl
- KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat: - zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
- dokonuje wyboru kierunku studiów.
- KROK 2 - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Obsługi Osób Studiujących:
-
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
-
Biuro Obsługi Osób Studiujących
Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa -
budynek C, I piętro, pok. 3147
- lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
- godziny pracy:
poniedziałek – 9.00 – 14.00
wtorek – 9.00 – 14.00
środa – 9.00 – 14.00
czwartek – 9.00 – 14.00
piątek – dzień pracy wewnętrznej
-
sobota (w terminach zjazdów studiów niestacjonarnych) - Biuro Obsługi Osób Studiujących - 9.00-14.00
Wymagane dokumenty:
- podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y do wglądu w czasie zajęć) ukończenia wyższych studiów pierwszego lub drugiego stopnia bądź jednolitych studiów magisterskich.
Zasady naboru na studia podyplomowe:
Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.
Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Obsługi Osób Studiujących (data złożenia lub data stempla pocztowego).
Charakterystyka studiów:
Uwagi o realizacji: Plan studiów obejmuje 168 godzin. Zajęcia dydaktyczne realizowane są w blokach tematycznych:
1) blok teoretyczny – zaznajomienie się z podstawami naukowymi praktyki coachingu, myślenia projektowego i tutoringu
2) blok metodyczny – poznanie specjalności coachingu, myślenia projektowego i tutoringu
3) blok zajęć praktycznych – trening umiejętności coachingowych, projektowych i tutoringowych
Plan studiów:
Lp |
Pełna nazwa przedmiotu |
Forma zajęć i liczba godzin |
||||
Semestr I |
Semestr II |
Forma zaliczenia |
||||
WYK |
ĆW |
WYK |
ĆW |
|||
1. |
Trening integracyjny |
|
2 |
|
|
Z |
2. |
Psychologia coachingu i rozwoju kreatywności |
8 |
|
|
|
ZO |
3. |
Filozoficzne podstawy coachingu i myślenia twórczego |
8 |
|
|
|
ZO |
4. |
Zasoby i umiejętności nauczyciela w procesie dydaktycznym i wychowawczym |
2 |
18 |
|
|
ZO |
5. |
Przywództwo coachingowe w pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela |
5 |
15 |
|
|
E |
6. |
Zastosowania coachingu do komunikacji z partnerami nauczyciela |
|
|
2 |
8 |
ZO |
7. |
Narzędzia coachingowe w rozwoju twórczego myślenia |
2 |
18 |
|
|
E |
8. |
Tutoring w edukacji |
|
|
4 |
12 |
ZO |
9. |
Coaching motywacyjny w pracy nauczyciela |
|
|
6 |
14 |
E |
10. |
Praca z potencjałem ucznia w perspektywie jego kariery zawodowej
|
|
12 |
|
|
ZO |
11. |
Myślenie projektowe |
2 |
10 |
|
|
ZO |
12. |
Moc otwartych pytań. Metody coachingowe w nauczaniu przedmiotowym |
|
|
2 |
8 |
ZO |
13. |
Projekt własny |
|
|
|
10 |
E |
RAZEM |
27 |
75 |
14 |
52 |
|